هوای پایتخت برای سومین روز پیاپی برای حساس‌ها ناسالم است

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۹:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۲۴۹۷
هوای پایتخت برای سومین روز پیاپی برای حساس‌ها ناسالم است
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر برای گروه‌های حساس ناسالم است. این در شرایطی است که طی دو روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس‌ بود و پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در تهران تداوم داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با برقراری جوی آرام و پایدار طی صبح امروز (۲۲ مهر) و همزمان با آغاز تردد خودروها شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

در طول روز نیز با نبود وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد فراهم می‌شود و در اواخر وقت امروز با تداوم این وضعیت جوی و افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و کیفیت هوای پایتخت در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با حاکمیت جو آرام تا صبح فردا (۲۳ مهر) و همزمان با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا مشابه روز قبل در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.در طول روز نیز عدم وزش باد مؤثر از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا ادامه دارد و با افزایش حجم ترافیک و تجمع آلاینده‌ها برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۱۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۳۱ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظر شما