محسن هاشمی در دویست و چهل و دومین جلسه شورا:

نمی شود مسئولان در رفاه و آسایش باشند و از مردم انتظار مقاومت داشته باشیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۹:۵۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۲۵۳۹
نمی شود مسئولان در رفاه و آسایش باشند و از مردم انتظار مقاومت داشته باشیم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و سیره نبوی ایشان گفت: یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی های صدراسلام، همراهی رسول خدا (ص) با مردم در تحمل مشکلات بود، پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط دشوار مردم زندگی کرد، نمی شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی در آغاز دویست و چهل و دومین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت رسول خدا (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام گفت: جامعه ما امروز در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و تحت شدیدترین تحریم هاست، در عصر پیامبر این فشار حداکثری در دوران شعب ابیطالب رقم خورد و مسلمانان با تحمل فشار با سربلندی از تحریمها خارج شدند که امیدواریم بزودی با رفتن ترامپ، این دوره سختی هم به گشایش برای مردم تبدیل گردد.

هاشمی افزود: البته یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی های صدراسلام، همراهی رسول خدا (ص) با مردم در تحمل مشکلات بود، پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط دشوار مردم زندگی کرد، نمی شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ویژگی برجسته پیامبر(ص)، اخلاق مداری حضرت بود که هدف از بعثت خویش را نیز تعالی اخلاق در جامعه بیان کردند، بدون اخلاق و مدارا و مهربانی در جامعه، نماز و روزه و جهاد و حج، تنها پوسته ای از دین هستند که فاقد روح و معنویت است.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه در جامعه شاهد تعمیق شکاف و افزوده شدن احساس تنفر و جدایی میان سلیقه ها و رویکردهای مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و قومی هستیم.

محسن هاشمی گفت: بخشی از این چالش ها از عملکردهای جناحی و سلیقه ای در مسئولیتهای رسمی سرچشمه می گیرد و متاسفانه دستگاههای فرهنگی و مسئولان مربوطه بجای تلاش در جهت ترمیم شکافها بعضا به تعمیق اختلافات دامن می زنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید بدانیم بدون فراگیری ارزشهای اخلاقی و افزایش وحدت ملی، قادر به عبور از این شرایط سخت نخواهیم بود، اگر مسئولان وجناحی های سیاسی تلاششان در جهت فرافکنی مشکلات به عهده رقبا و دیگران باشد، بزودی خواهیم دید همه مسئولان و جناحهای سیاسی با ریزش پایگاه اجتماعی خود مواجه خواهد بود چون در جمع جبری تنفر و کینه، همه بازنده اند.

هاشمی همچنین گفت: درس بزرگ پیامبر اکرم و امام حسن و امام رضا علیهم السلام برای ما، افزایش مدارا و مهربانی با دیگران، خطاپوشی و گذشتن از آبرو و موقعیت خویش برای مصلحت جامعه وحفظ جان ونوامیس و معیشت عمومی است، تصمیماتی که پیامبر اکرم، امام حسن و امام رضا، براساس عقلانیت و مصلحت دین و مردم گرفتند، اگرچه در آن روز با طعنه ها و تخریبهای گروهی از افراد تندرو و هیجانی مواجه شد اما مسیر صحیح را پیش روی جامعه باز کرد و منجر به ماندگاری راه اسلام برای قرنهای متمادی و جوامع گوناگون گردید. امیدواریم که این مسیر عقلانیت، میانه روی و مدارا را بتوانیم برای نسلهای آینده باز نگه داریم.

نظر شما