تهیه ۱۰۰ هزار تبلت برای دانش آموزان عشایری و روستایی

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۷:۳۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۲۹۹۱
تهیه ۱۰۰ هزار تبلت  برای دانش آموزان عشایری و روستایی
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش به بیان جزئیاتی از برگزاری کلاس‌های درس در مناطق عشایری و روستایی پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مصاحبه با رادیو سلامت در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کرونا ویروس و آموزش در مناطق محروم به ویژه در مکان‌هایی که درآمدهای پایین دارند، برای تهیه امکانات آموزشی چه پیش بینی‌هایی درنظر گرفته شده است گفت: با شیوع کرونا ویروس و تعطیلی مدارس در این مناطق نیز با توجه به شرایط باید بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم لذا ابتدا باید مناطق و کلاس‌هایی که دسترسی ندارند را احصا کنیم تا ببینیم در چه مناطقی از کشورمان دانش‌آموزان دسترسی اینترنت دارند اما تبلت ندارند.

او تاکید کرد: براساس این موضوع حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر اینترنت دارند اما تبلت ندارند. مشکل دیگر این است که با تهیه اینترنت نحوه استفاده برای دانش‌آموزان ابتدایی به ویژه در مناطق محروم و عشایر سخت‌تر است. بنابراین باید تاکید کنم هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد در مناطق عشایری و روستایی سعی بر این موضوع داریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: کارهایی که در این زمینه انجام شده این است که آمار احصا و در این راستا تعداد کمی تبلت خریداری شده است همچنین هدف گذاری تهیه 100 هزار تبلت تعیین شده است.

سیفی افزود: ما در این مناطق آموزش ترکیبی را نیز داریم و با استفاده از رسانه ملی آموزش را پی می‌گیریم؛ اجباری در استفاده از شبکه شاد نیست وقتی این امکان در مناطقی وجود ندارد بنابراین مدیر مدرسه نیز اجازه ندارد این موضوع را به دانش‌آموزان اجبار کند این موضوع تخلف است باید در این شرایط دانش‌آموزان از درسنامه آموزش و تلویزیون استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز