رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

کشف کاپشن تریاکی در تهران/جاساز موادمخدر در تجهیزات پزشکی

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۶:۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۳۲۱۴
کشف کاپشن تریاکی در تهران/جاساز موادمخدر در تجهیزات پزشکی
سردار حسین رحیمی گفت: مامورین مبارزه با موادمخدر فاتب 30 کاپشن که حاوی تریاک بودند را کشف کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مقامات انتظامی پایتخت بر این باور هستند که افزایش کشفیات موادمخدر در پایتخت به دنبال افزایش اشراف اطلاعاتی بر مجرمین این حوزه است اما از سوی دیگر هجمه مخدرها به سمت پایتخت نیز رشد داشته است و سبب شده است تا ده ها مسیر و روش در دستور کار قاچاقچیان قرار گیرد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار اجتماعی گفت: طی روزهای اخیر لباس ها و کاپشن هایی در مبادی مسافری کشف شده است که فرد به صورت کاملا عادی آن ها را بر تن داشته است.

او افزود: در بازرسی های بدنی و ظاهری هیچ ردی از موادمخدر مشاهده نمی شود اما زمانی که قسمتی از این کاپشن پاره می شود و الیاف این کاپشن استخراج می شود، مشخص می شود که در میان الیاف لباس تکه های بسیار کوچکی از تریاک وجود دارد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: شخص قاچاقچی پس از رسیدن به مقصد اقدام به خیس کردن الیاف و تریاک ها را از آن ها استخراج می کند و مجددا آن ها را آب بندی کرده و بسته بندی می کند و در مقصد به فروش می رساند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: مامورین مبارزه با موادمخدر فاتب در آخرین ماموریت خود 30 کاپشن که به این شکل حاوی تریاک بودند را کشف کردند. این کاپشن ها در حال انتقال به خارج از کشور بوده است. در همکاری خوبی که میان اداره پست، مامورین فرودگاه و پلیس مبارزه به موادمخدر به وجود آمد، این کاپشن ها کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با اشاره به جزئیات این پرونده افزود: 3 نفر در این خصوص دستگیر شدند. این افراد به وسیله هر کاپشن می توانستند یک کیلوگرم تریاک جا به جا کنند. در هر دوره از طرح مبارزه با موادمخدر در تهران بزرگ شاهد شگردهای جدیدی از سوی قاچاقچیان برای جا به جایی موادمخدر هستیم. 

او تاکید کرد: هوشیاری ما و زیرکی مامورین مبارزه با موادمخدر به مراتب بیشتر از قاچاقچیان است و به همین علت جدیدترین شگردهای آن ها نیز کشف می شود. اقدام ضربتی پلیس در کنار اشراف اطلاعاتی یکی از اصلی ترین علت هایی است که منجر به این کشفیات می شود.

موادمخدر

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در یک مورد دیگر شاهد بودیم که قاچاقچیان موادمخدر در درون تجهیزات مربوط به پزشکی و دندان پزشکی بسته های کوچک موادمخدر  قرار گرفته شده بود. قاچاقچیان موادمخدر برای جا به جایی بین استانی موادمخدر در قالب 47 صفحه که در دندان پزشکی از آن ها استفاده می شود، جاسازی کرده بودند.

او خاطرنشان کرد: در این صفحات 16 کیلوگرم موادمخدر جاساز شده بود که در بدو ورود به پایتخت این افراد دستگیر شدند. قاچاقچیان حتی در تجهیزات شستشوی خودرو و کارواش نیز موادمخدر جاساز کرده اند. از یک باند دیگر 63 فرچه شستشو کشف شد که در داخل لوله های آن موادمخدر جاساز شده بود. 

سردار رحیمی در پایان تاکید کرد: امروز ما بر بسیاری از توزیع کنندگان موادمخدر تسلط داریم و از اقدامات آن ها آگاه هستیم اما خود آن ها خبر ندارند. همین اشراف اطلاعاتی است که سبب شده است کشفیات ما در حوزه موادمخدر در سال 99 نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته باشد. بیشتر مواد کشف شده در تهران همچنان تریاک است.

//انتهای پیام: 5

موادمخدر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز