آشنایی با مهم ترین نشانه کبد چرب

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۳:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۳۴۷۶
آشنایی با مهم ترین نشانه کبد چرب
بیماری کبد چرب به معنی انباشت چربی در سلول‌های کبد بوده. البته طبیعی است که چربی در کبد داشته باشید، اما وقتی که چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد در کبد وجود داشته باشد در این صورت فرد به بیماری کبد چرب مبتلاست. کبد چرب یک موقعیت مخرب را در بدن ایجاد می کند و بدتر اینکه هیچ علامت هشدار دهنده ای در ابتلا ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کبد چرب در نتیجه مصرف مواد غذایی غنی از چربی و تجمع آن در این عضو به وجود می‌آید و می‌تواند به سلامت افراد آسیب وارد کند. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی درباره‌ی بیماری کبد چرب به شما بدهیم. با ما همراه باشید.

کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است که این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضرر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های دیگر بدن می کند. کبد به طور طبیعی خود را توسط سلول هایی ترمیم و پاکسازی میکند اما اگر فاکتورهای منفی وارد شده باشند در این کار اختلال رخ می‌دهد.

این بیماری با برخی از اختلالات بالینی مانند دیابت، چاقی، رژیم‌های غیراصولی و سوء تغذیه در ارتباط است و با آنکه علل اصلی بروز کبد چرب ناشناخته است، ولی تعدادی از اختلالات بالینی معین به عنوان علل زمینه‌ای بروز این بیماری محسوب می‌شوند؛ جالب است که بدانیم، حدود ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند.

در بسیاری از موارد کبد چرب با علائم قابل توجهی همراه نیست. اما ممکن است احساس خستگی کرده و یا احساس ناراحتی یا درد در سمت راست بالای شکم داشته باشید. بیماری کبد چرب در برخی از افراد مبتلا عوارضی مانند اسکار کبدی ایجاد می‌کنند. اسکار کبد به عنوان فیبروز شناخته شده است. فیبروز شدید کبدی به سیروز موسوم است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز