ساخت آزمایش کرونای پنج دقیقه‌ای

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۳۹۲۹
ساخت آزمایش کرونای پنج دقیقه‌ای
پژوهشگران دانشگاه آکسفورد یک آزمایش سریع کرونا ساخته‌اند که به گفته آنها می‌تواند این ویروس را در کمتر از پنج دقیقه شناسایی کند و برای آزمایش‌های گروهی در فرودگاه‌ها و محل‌های کار استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پژوهشگران دانشگاه آکسفورد می‌گویند امیدوارند تولید وسیله انجام این آزمایش آنتی‌ژنی در اوائل سال ۲۰۲۱ شروع شود و شش ماه پس از آن وسیله تاییدشده در دسترس قرار گیرد.

یافته‌های بررسی این پژوهشگران که هنوز در ژورنال‌های علمی منتشر نشده است، نشان می‌دهد که این وسیله توانایی شناسایی کروناویروس و افتراق آن را از سایر ویروس‌ها را با دقت بسیار دارد.

پروفسور آکیلس کاپانیدس از بخش فیزیک دانشگاه اکسفورد می‌گوید: «روش ما به سرعت ذرات ویروس را شناسایی می‌کند» و به این ترتیب این آزمایش «ساده، بسیار سریع  و مقرون به صرفه است.»

آزمایش‌های سریع آنتی ژنی برای انجام آزمایش‌های گروهی و بازگشایی اقتصادی با وجود گردش ویروس در جامعه ضروری هستند و آزمایش‌های آنتی‌ژنی موجود فعلی سریع‌تر و ارزان‌تر از آزمایش‌های مولکولی PCR فعلی هستند، اما دقت کمتری دارند.

از طرف دیگر شرکت Simens Healthineers روز چهارشنبه اعلام کرد که یک کیت آزمایش سریع آنتی‌ژنی را در اروپا برای شناسایی عفونت‌های کروناویروس توزیع خواهد کرد، اما هشدار داد که برآورده کردن افزایش تقاضا برای این آزمایش ممکن است مشکل باشد.

گرچه پلتفرم آزمایشی دانشگاه آکسفورد سال آینده آماده خواهد شد، این آزمایش می‌تواند به مهار پاندمی در زمستان آینده کمک کند. مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که حتی اگر واکسنی برای کرونا ساخته شود، مردم جهان مجبور خواهند بود برای مدت‌ها با کروناویروس زندگی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز