سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:

لزوم توجه به آموزش تاب آوری در جامعه/ نتایج بررسی‌های دانشگاهی در تصمیم گیری‌های سیاست مداران تاثیر گذار باشد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۰:۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۴۹۷۰
لزوم توجه به آموزش تاب آوری در جامعه/ نتایج بررسی‌های دانشگاهی در تصمیم گیری‌های سیاست مداران تاثیر گذار  باشد
سیما السادات لاری گفت: بحران کرونا تمامی می‌شود و بحران‌های دیگر آغاز می‌شود. در این شرایط باید فرزندانی با تاب آوری اجتماعی پرورش دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اولین جلسه بحث و هم اندیشی با عنوان «گفت و گوی دانشگاه  و رسانه»  توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه تربیتی مدرس صبح امروز 28 مهر برگزار شد.

سیما السادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در این جلسه گفت: بحران کرونا سراسر زندگی ما را در بر گرفته و پیش بینی ناپذیری آن مشکلات را دو چندان کرده است.شاید بعد مثبت کرونا پیش بینی ناپذیری آن باشد. هر فردی که بیماری زمینه ای دارد بیشتر مورد حمله این ویروس قرار می‌گیرند. 80 درصد افراد خفیف مبتلا و 15 درصد از مبتلایان درمان  و 5 درصد به از بین می روند.

به گفته او وقتی ضعف‌ها شناسایی نشود در بحران ها به فرد لطمات بسیاری وارد می شود . وقتی جامعه ای در هر زمینه ای نقص داشته باشد لطمه می خورد. برای مثال در طرح تحول دستگاه های مجهز بسیاری به مراکز درمانی اهدا شد و الان می توان اقدامات درمانی انجام داد.

لاری افزود: بحران کرونا تمامی می شود  و بحران های دیگر آغاز می شود. در این شرایط باید فرزندان با تاب آوری اجتماعی پرورش دهیم.

او تصریح کرد: باید نقاط ضعف را ریشه یابی کرد. در تمامی جوامع پیشرفته برخی از افراد آموزش پذیری دارند. در کشور ما هم برخی استان ها آموزش پذیرشان کمتر و برخی دیگر بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: چقدر در سیاست گذاری ما دانشگاه نقش دارد. چگونه می‌توان مردم را متقاعد کرد تا سفر نروند. 70 درصد فوتی ها بالای 60 سال هستند چقدر بررسی شده و پژوهش در این زمینه انجام شده است. هم اندیشی عالی است اما این هم اندیشی ها چقدر در سیاست گذاری های کشور تاثیر دارد؟ تاریخ درباره تصمیم گیری های ما قضاوت خواهد کرد. به باور بنده باید این جلسات مناسب را در اختیار سیاست مداران قرار داد تا تصمیمات صحیح در این باره اتخاذ شود .

 او با تشکر از نقش رسانه ها ادامه داد: تاثیرگذاری در فضای مجازی به شکل خودجوش انجام شد و مشکلات مردم به سیاست گذاران منتقل شده است. در فاصله گذاری ها باید شرایط اقتصادی در نظر گرفته شود.

لاری گفت: گروه هایی که در دروارن کرونا کمتر مورد توجه قرار گرفته شدند دستیاران هستند در حالی که نقش خوبی از خود نشان دادند و در دانشگاه ها باید تاب آوری این افراد را افزایش داد. باید به اشکال واحد های درسی این مهارت ها را آموزش داد. از سوی دیگر باید سیاست مداران را مجاب کرد تا در سیاست گذاری ها و یافته های علمی دانشگاه را منتشر کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز