امام جمعه موقت تهران:

نیروی انتظامی باید نماد عدالت باشد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۴۹۸۵
نیروی انتظامی باید نماد عدالت باشد
همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر صبح امروز به مناسبت هفته ناجا برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: ضرورت دارد امروز نیروی انتظامی نماد عدالت و پاکی باشد. باید در این راستا از خودمان شروع کنیم.

او افزود: زمانی که خود را اصلاح کنیم، خانواده و جامعه ما نیز اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: زمانی که به خودتان بپردازید مثل این است که به جامعه پرداخته اید. بنابراین در ابتدا باید خودمان را اصلاح کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: اولیای الهی همواره به دنبال اصلاح خود بوده اند. امام خمینی (ره) همواره تا آخر حیاتشان به دنبال اصلاح خود بودند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: نظام در تمامی ارکان و سطوح مدیریتی دو وظیفه جدی دارد. نخست معروف را در همه سطوح گسترش دهد و در حد توان با منکر مقابله کند. نیروی انتظامی رسالتش در همین دو مورد خلاصه است.

او افزود: امنیت مهم ترین معروف است و برای نهادینه کردن امنیت باید تلاش کرد. امنیت و سلامت جامعه امروز در تمامی حوزه ها یکی از مهم ترین مقولاتی هستند که باید در راستای نهادینه کردن آن ها تلاش کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در یک جامعه امن می توان به سلامت فکر کرد. برخورد با ناهنجاری ها یعنی برخورد با منکرات که رسالت نیروی انتظامی است. وظیفه نیروی انتظامی و همه ما برخورد با منکر و گسترش معروف است. امر به معروف و نهی از منکر هدف نیست. راه و روش است. ممکن است در آینده در جامعه ای زندگی کنیم که دیگر منکر نباشد پس راه و مسیر است و نه هدف.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: باید به عدالت در این خصوص اقدام کرد. اول باید خود عادل باشیم بعد در راستای عدالت گام برداشت. انبیا نیز برای همین مسئله مبعوث شدند.

به گفته او باید اول خود نماد اخلاق و نماد عدالت باشیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: هر کدام از شهروندان باید تلاش کنند خود را ارتقا و اخلاق را در دستور کار قرار دهند. به میزانی که ما اصلاح شویم اطرافیان ما نیز اصلاح می شوند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: هر تحول و تغییری در جامعه رخ نمی دهد مگر اینکه مبتنی بر دانش و علم باشد. اقتصاد دانایی محور که امروز مطرح است، 1400 سال پیش اسلام آن را مطرح کرده است. شخصی که سعی او مبتنی بر دانایی نباشد، درست مثل انسانی است که می خواهد به مشهد مشرف شود اما به سمت غرب برود. سرعت ما را به مقصد نزدیک نمی کند بلکه دانایی است که ما را به مقصد نزدیک می کند.

او افزود: در هر حوزه ای که در کشور مبتنی بر دانایی حرکت کرده ایم به قله های پیشرفت دست یافته ایم. اقتدار دفاعی و امنیت امروز کشورمان دستاورد دانایی و علم در این عرصه است. اقتدار اگر در حوزه اقتصادی نیز اقدامات ما بر پایه علم باشد بر مشکلاتی که داریم پیروز خواهیم شد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز