شبکه یکپارچه ترسیم کروکی الکترونیک راه اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۴۹۸۸
شبکه یکپارچه ترسیم کروکی الکترونیک راه اندازی می‌شود
سردار سید کمال هادیانفر گفت: به زودی شبکه یکپارچه "ترسیم کروکی الکترونیکی" با همکاری بیمه راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در آیین افتتاح طرح‌های هوشمندسازی پلیس ادامه داد: همه جوامع به ویژه کشور‌های توسعه یافته نیازمند " تحول " و " هوشمندسازی" در حوزه هایی، چون "دولت هوشمند "، "آموزش و کسب و کار هوشمند"، " شهروند هوشمند"، " امنیت هوشمند" و ... هستند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن "زیست بوم کلان" در حوزه هوشمند سازی است، ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره مندی از فناوری‌های نوین پیشگام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه هایی، چون مدیریت، ارائه خدمات، شماره گذاری، اجرائیات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و ... مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا گام‌های مطلوبی برداشته است.

خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بستر‌های اینترنتی

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بستر‌های اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده "پیش بینی پذیری" و " کاهش هزینه‌های مردم و سازمان (ناجا) " بهره مند می‌شویم.

او ادامه داد: اصلاح روش‌ها و فرآیند‌ها در این پلیس در تداوم گام‌هایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع" تحول سیستمی" در حوزه‌های نوآوری در سامانه‌ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده ایم و این گام‌ها از سال گذشته برداشته شده است.

راه اندازی سامانه رفع توقیف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛ همچنین با راه اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند، با کاهش ۵ هزار مراجعه کننده در روز مواجهه شده ایم.

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبت دهی اینترنتی) خاطر نشان کرد: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزار‌ها ثبت و اعمال می‌شود و فرآیند " کاغذی " در حال منسوخ شدن است.

استفاده از دست افزار‌های سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی

او اشاره کرد: استفاده از دست افزار‌های سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را می‌دهد که در زمان اعمال قانون همه اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.

سردار هادیانفر همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه اندازی آموزشگاه‌های رانندگی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با فرآیند‌های هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه می‌کند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می‌برند، خاطر نشان کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو ارائه می‌دهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی درشماره گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند این پلیس در بستر نرم افزار " پلیس همراه من" و سایت "پلیس راهور" بارگذاری شده است، تاکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانه‌ها می‌توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهره‌مند شوند.

نظر شما