رئیس پلیس پایتخت:

جرائم سازمان یافته در تهران به صفر رسیده است/پرونده های ۱۰ سال گذشته بار دیگر بررسی می شود/افزایش ۱۰۷ درصدی کشفیات در حوزه پرونده های حل نشده

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۲۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۵۵۹۰
جرائم سازمان یافته در تهران به صفر رسیده است/پرونده های ۱۰ سال گذشته بار دیگر بررسی می شود/افزایش ۱۰۷ درصدی کشفیات در حوزه پرونده های حل نشده
سردار حسین رحیمی گفت: با قاطعیت می توان گفت که امروز دیگر جرائم سازمان یافته در تهران نداریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دسته ای از جرائم که با عنوان جرائم سازمان یافته و مافیایی به وقوع می پیوندد علاوه بر جنبه مجرمانه، موجب ناامنی گسترده در جامعه و خدشه وارد کردن به امنیت روانی می شود. در این میان، در ماده ۱۳۰ قانون مجازات اسلامی تنها به ذکر سر دستگی در گروه‌های مجرمانه اشاره شده و اگر عمل ارتکابی آن‌ ها دارای جنبه فساد فی الارض یا محارب باشند، با برخود شدید کیفری مواجه می ‌شوند و به نظر می رسد ضرورت دارد تا قانونگذار و دستگاه های مرتبط به این نکته توجه داشته باشند که ابهام یا خلا قانونی می تواند زمینه ساز بروز و گسترش این دسته از جرائم شود.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: با قاطعیت می توان گفت که امروز دیگر جرائم سازمان یافته در تهران نداریم و آمار آن در تهران به صفر رسیده است.  باندها و دسته های مافیایی و سازمان یافته نیز دیگر در تهران وجود ندارند.

او افزود: با اقدامات تشدیدی پلیسی و اجرای طرح های مختلف که نیروی انتظامی امروزه در تهران آن ها را اجرا می کند، در این بخش مشکلی وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص سایر جرائم مهم به وقوع پیوسته در پایتخت خاطرنشان کرد: من از ابتدای امسال دستوری صادر کردم تا در حوزه جرائم خشن، جرائم مهم و جرائم به عنف، پرونده های مهم 10 سال اخیر تهران بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد و آن دسته از پرونده هایی که هنوز حل نشده اند با جدیت به آن ها رسیدگی شود.

سردار رحیمی در خصوص پرونده های مفتوح قدیمی تر گفت: ما به دنبال مجرمین فراری در حوزه های سرقت مسلحانه، زورگیری و سرقت به عنف هستیم. در راستای این پیگیری ها و تحقیقات در خصوص پرونده های گذشته شاهد بوده ایم در 6 ماه نخست امسال میزان کشفیات در خصوص پرونده هایی که به نتیجه نرسیده بودند به میزان 107 درصد رشد داشته ایم.

رئیس پلیس پایتخت در پایان افزود: ما به دنبال این هستیم تا متهمین فراری نیز به حداقل برسند و تا دستگیری آخرین نفر نیز به اقدامات خود ادامه خواهیم داد. تلاش ما این است تا جرائم خشن نیز همچون جرائم سازمان یافته به صفر برسد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه