مصوبات جدید کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۳:۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۵۷۳۵
مصوبات جدید کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد
سازمان سنجش آموزش کشور جدیدترین مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو را برای کنکور سراسری سال 1400 اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس اعلام سازمان سنجش، در آزمون سراسری سال 1400 مطابق مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 99/07/22 مقررات ذیل اجرا می‌شود.

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1400 همانند سال 1399 حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال 1400همانند سال 1399 است.

مصوبه هفدهمین جلسه مورخ 97/12/26 شورای سنجش و پذیرش دانشجو مجدداً تائید شد و از آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6 انجام می‌شود.

برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید 1، 2 و 3»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود.

در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید انتخاب کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است.

نظر شما