با این روش‌ها مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۲۰:۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۳
با این روش‌ها مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید
برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و عفونت‌های باکتریایی، باید از دندان‌های مصنوعی به خوبی مراقبت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی از عوامل ممکن است در زندگی به از دست رفتن همیشگی دندان‌ها منجر شود. در این صورت، دیگر برای هیچ وقت دندانی به جای دندان‌های قبلی شما رشد نخواهد کرد و دندان مصنوعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای این امر باشد.

همانطوری که مشخص است، دندان‌های مصنوعی نیاز به مراقبت‌های ویژه و مهمی دارند. به منظور حفظ سلامت عمومی، جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها و برخورداری از نفسی تازه دم لازم است تا از دندان‌های مصنوعی محافظت شود. در ادامه این مطلب ۵ روش ساده برای حفظ سلامت دندان‌های مصنوعی آورده شده است.

۱- روزانه مسواک بزنید

خمیردندان ماده‌ای ساینده است که سبب ایجاد خراش‌های میکروسکوپی بر روی پروتز‌های دندانی می‌شود و ممکن است مواد غذایی در این مناطق تجمع کنند. مانند دندان‌های طبیعی، دندان‌های مصنوعی نیز باید روزانه مسواک زده شوند تا مواد غذایی و پلاک‌های موجود بر روی آن‌ها از بین برود. البته برای این منظور باید از مسواک‌های نرم استفاده کرد.

۲- خیساندن دندان‌ها در محلول‌های تمیز کننده

دندان‌های مصنوعی خود را در طول شب خیس کنید، زیرا بیشتر پروتز‌ها باید مرطوب نگه داشته شوند تا شکل آن‌ها حفظ شود. همچنین دندان مصنوعی را یک شب در آب یا محلول ملایم تمیز کننده پروتز بگذارید.

۳- آب گرم

از تمیز کردن دندان‌ مصنوعی با آب داغ یا جوش خودداری کنید، زیرا ممکن است آن‌ها را لکه دار کند.

۴- تمیز کردن زبان و لثه

برای افراد مسنی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند، ضروری است تا لثه ها، زبان و دهان خود را پیش از قرار دادن پروتز‌ها (دندان مصنوعی) در دهان با مسواک نرم تمیز کنند. این مسأله سبب از بین رفتن پلاک‌ها و تحریک گردش خون در دهان می‌شود.

۵- بسیار مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید

مراقب باشید دندان مصنوعی شما به هنگام تمیز کردن پلاستیک و یا مهار بند‌ها دچار آسیب نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز