پیشرفته ترین قایق جهان، شبیه شناورهای فیلم جیمز باند

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۹:۴۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۵۹۳۸
پیشرفته ترین قایق جهان، شبیه شناورهای فیلم جیمز باند
یک کمپانی بریتانیایی ساخت پیشرفته ترین قایق جهان را تقریباً به پایان رسانده است که توانایی حرکت در روی آب و زیر آن را دارد. اخیراً تصاویری از ساخت این قایق که به گجت های فیلم های جیمز باند شبیه است توسط کمپانی SubSea Craft مستقر در همپشایر منتشر شده است. این قایق که VICTA نام دارد بدنبال یک سرمایه گذاری ۱۲ میلیون پوندی ساخته شده و قرار است از سال ۲۰۲۱ با اهدافی مانند عملیات های دفاع محور و همچنین توریسم پیشرفته زیر دریایی در سراسر جهان به فروش برسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این قایق بسیار پیشرفته که شباهت زیادی به قایق Lotus Esprit که در سال ۱۹۷۷ در فیلم جیمز باندی The Spy Who Loved Me به نمایش درآمد دارد توسط دو نفر کنترل شده و می تواند تا ۶ کماندو را در خود جای دهد. موتورهای دیزلی VICTA باعث می شوند که سرعت این قایق در سطح آب به بیش از ۴۰ گره دریایی برسد و تا ۲۵۰ مایل دریایی به این سرعت خود ادامه دهد در حالی که برای حرکت در زیر آب به باطری های لیتیومی بزرگ وابسته است. هنگام فرو رفتن در آب، VICTA از تکنولوژی سونار برای جلوگیری از برخورد با موانع استفاده می کند، سیستمی مبتنی بر امواج صوتی که توانایی ساخت یک طرح سه بعدی از کف دریا برای کمک به عملیات هدایت و مسیریابی قایق را داراست.

مدیران SubSea Craft در این باره چنین گفته اند: «در طول تاریخ، فرماندهان نظامی رویای شناوری با توانایی حرکت در سطح و سپس غوطه زدن در آن برای رسیدن به هدف بدون اینکه دیده شوند را داشته اند. آن رویا اکنون به واقعیت بدل شده است». ساخت شناور VICTA با سرمایه های خصوصی میسر شده و برای بازار دفاعی طراحی شده است در حالی که نیروهای ویژه به ویژه نیروهای ویژه دریایی بریتانیا در ذهن بوده اند. تصاویر نشان می دهد که بدنه قسمت پایین این شناور به پوسته بالایی متصل شده و بدین ترتیب ساخت آن به مراحل پایانی رسیده است. اسکات ورنی، مدیرعامل کمپانی سازنده در این باره چنین گفته است: «اکنون که شکل و فرم دینامیک VICTA تثبیت شده است، می توانیم به مراحل واقعاً هیجان انگیز ساخت نزدیک شویم».

زیر دریایی

طراحی پیچیده و پیشرفته VICTA به آن امکان می دهد که از هواپیما به درون دریا پرتاب شده یا از عقبه یک زیردریایی رها شود. VICTA دارای برخی از نوآوری ها خواهد بود از جمله موتور بسیار پیشرفته که کاملاً زیردریایی سازی شده تا فشار غوطه ور شدن کامل در آب شور را تحمل کند. این تکنولوژی بسیاری ضروری است زیرا برخلاف زیردریایی های معمول که فضای داخلی پرفشار شده و از آب خالی می شود، خدمه و محتوای درونی زیردریایی در آب غوطه ور می شوند. تمامی هشت خدمه ابزارهای غواصی می پوشند زیرا با پایین رفتن شناور، کابین هدایت آن نیز به زیر آب می رود. بدین ترتیب VICTA ویژگی های یک شناور با قابلیت سرعت سریع روی سطح و همچنین ویژگی های یک وسیله شناور مانند زیردریایی را دارد.

جیمز باند

نظر شما