معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش:

اطمینان از یادگیری دانش‌آموز اولویت آموزش‌های مجازی/ نبود تبلت توجیهی در بازماندن دانش‌آموز از تحصیلی نیست

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۷:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۶۰۹۷
اطمینان از یادگیری دانش‌آموز اولویت آموزش‌های مجازی/ نبود تبلت توجیهی در بازماندن دانش‌آموز از تحصیلی نیست
رضوان حکیم‌زاده گفت: آموزش‌وپرورش چند بستر برای ارائه آموزش‌ ایجاد کرده است. اینکه دانش‌آموز تبلت نداشته باشد توجیهی در بازماندنش از روند آموزش نیست، بلکه بارها تاکید شده این دانش‌آموزان باید از طریق صداو‌سیما خدمات آموزش را دریافت کنند. اصل بر این است که دانش آموزان از بسترهای دیگر روند آموزش را پیگیری کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا سبب ایجاد روش های جدید آموزشی شده است. شبکه شاد و آموزش‌های آنلاین را می‌توان یکی از این تحولات دانست. هرچند این سبک جدید در آموزش برای خانواده‌هایی که  فرزندانشان کلاس اولی هستند و هیچ پیش زمینه‌ای از کلاس، معلم و محیط آموزشی ندارد نگرانی‌هایی را به‌دنبال داشته و دارد. با وجود گذشت بیش از یک ماه از بازگشایی مدارس حال وقت آن رسیده که کیفیت آموزش‌های حضوری، مجازی و ترکیبی بررسی شود.

لزوم اطمینان از یادگیری دانش آموزان ابتدایی

رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره کیفیت سنجشی آموزش‌های آنلاین به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: شرایط جدید دشواری‌های خاص خود را دارد.

او افزود: شرایط و کیفیت یادگیری سال گذشته در مقایسه با امسال متفاوت بود، چون سال گذشته کرونا در حالی منجر به تعطیل شدن مدارس شد که دو سوم سال تحصیلی طی شده بود.

حکیم زاده تاکید کرد: به‌همین دلیل در شیوه‌نامه‌ها، مسئولیتی برای مدیران مدارس تهیه شده تا به‌شکل مداوم بر حسن انجام وظایف کادر مدرسه نظارت داشته باشند. یکی از این اقدامات اطمینان از یادگیری دانش‌آموزان است.

والدین به حمایت‌های خود از دانش‌آموزان ادامه دهند

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: روند یادگیری و بازخوردها برای مدیران مدرسه نیز تعریف شده است. در این زمینه هم مادران تلاش می‌کنند.

او طی درخواستی از والدین بیان کرد: شرایط کنونی از والدین خواستارم که همچنان به حمایت‌های خود ادامه دهند.

آگاهی‌رسانی کادر آموزش از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز الزامیست

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: والدین درصورت مشاهده تنزل کیفیت آموزش‌ها  باید معلم و  مدیر را از آن مسئله آگاه کنند تا اصول یادگیری دانش‌آموز و فعالیت‌های لازم انجام شود.

نبود تبلت توجیهی در بازماندن دانش‌آموز از تحصیلی نیست/ توزیع بسته‌های آموزشی در مناطق سفید و کم جمعیت

او درباره تهیه تبلت‌ برای دانش‌آموزان کم برخوردار و اقدامات در زمینه برطرف‌سازی کم و کاستی‌ها موجود گفت: آموزش‌وپرورش چند بستر برای ارائه آموزش‌ ایجاد کرده است. اینکه دانش‌آموز تبلت نداشته باشد توجیهی در بازماندنش از روند آموزش نیست، بلکه بارها تاکید شده که دانش‌آموزان باید از طریق صداو‌سیما خدمات آموزش را دریافت کنند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: همچنین بسته‌های آموزشی در مناطق سفید و کم جمعیت توزیع می‌شود، چون این مناطق به زیرساخت‌های فناوری دسترسی ندارند.

دانش‌آموزان منتظر تهیه تبلت نباشند

حکیم‌زاده افزود: معلمان با حضور در کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند آموزش‌ را پیگیری می‌کنند. البته برای تهیه تبلت نیز از سوی معاونت توسعه ریاست جمهوری اقدامات فراوان انجام شده است.

به گفته او اصل بر این است که دانش آموزان از بسترهای دیگر روند آموزش را پیگیری کنند.

مدیران مدرسه روند تحصیل دانش‌آموزان را بررسی کنند

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان خاطر نشان کرد: از مدیران مدرسه خواستار نظارت‌بر وضعیت تک‌تک دانش‌آموزان هستیم. آنها باید با خانواده‌ها ارتباط برقرار کنند. بی‌شک این ارتباط با کادر آموزش  در ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان مفید است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز