معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

شکستگی‌های پوکی استخوان در زنان ۵ برابر مردان است

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲۴
شکستگی‌های پوکی استخوان در زنان ۵ برابر مردان است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ریسک شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵ برابر مردان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به آسیب های بروز و شیوع پوکی استخوان به عنوان یکی از شایع‌ ترین بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: مرگ ‌و میر ناشی از پوکی استخوان به دلیل شکستگی‌های مکرر و هزینه‌های درمانی و بستری، بیشتر از سایر بیماری های غیرواگیر مزمن است.

او با اشاره به مطالعات انجام‌ شده در ایران، افزود: میزان شیوع پوکی استخوان در کشور بسیار بالاتر از سایر بیماری‌های غیر واگیر از جمله سکته مغزی و سرطان پستان است.

دلاوری به عوامل خطر بروز بیماری پوکی استخوان اشاره کرد و ادامه داد: این عوامل به دو دسته غیر قابل ‌کنترل شامل افزایش سن، جنس، نژاد و سابقه فامیلی مثبت و عوامل قابل‌ کنترل، شامل عدم رعایت تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی و مصر ف سیگار، تقسیم می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که تراکم استخوانی با افزایش سن در هر دو جنس زن و مرد کاهش می یابد، گفت: در زنان بعد از دوران یائسگی کاهش تراکم استخوان تشدید می‌شود به صورتی که شکستگی های ناشی از پوکی استخوان از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال، یک نفر را درگیر می کند.

دلاوری با اشاره به نتایج مطالعاتی که در سال ۲۰۱۷ در ایران انجام شده است، افزود: از مجموع ۱۷۳ هزار مورد شکستگی ناشی از پوکی استخوان، ۴۹ درصد مرد بوده اند و ۴۲۲۵ مورد مرگ مرتبط با پوکی استخوان بوده است.

او ادامه داد: بار اقتصادی ناشی از پوکی استخوان در همان سال ۲۰۱۷، بالغ ‌بر ۳۱ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال برآورد شده بود.

دلاوری با عنوان این مطلب که ریسک شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵ برابر مردان است، افزود: با رسیدگی درست و به ‌موقع می‌توان احتمال بروز شکستگی‌های ناحیه‌ لگن را تا ۲۵ درصد کاهش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز