معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

اعلام آمادگی معاونت امور جوانان برای همکاری با جمعیت هلال احمر/ سمن های جوانان در حوزه های آسیب اجتماعی و مواقع بحرانی آماده خدمت رسانی هستند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۶۳۱۱
اعلام آمادگی معاونت امور جوانان برای همکاری با جمعیت هلال احمر/ سمن های جوانان در حوزه های آسیب اجتماعی و مواقع بحرانی آماده خدمت رسانی هستند
محمدمهدی تندگویان با اشاره به اعلام آمادگی برای همکاری با جمعیت هلال احمر گفت: سمن های جوانان در حوزه های آسیب اجتماعی و مواقع بحرانی آماده خدمت رسانی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در نشستی که با حضور جوانان هلال احمر برگزار شد، گفت: کاملا آمادگی همکاری با تشکیلات سازمان های مردم نهاد را داریم به همین جهت در دو سال گذشته یک شبکه امداد و نجات رسمی ایجاد کردیم تا بتوانیم کاملا هدفمند از ظرفیت سمن های جوانان در مواقع بحران استفاده کنیم.

تندگویان افزود: جوانان ما دوره های آموزشی را با هماهنگی هلال احمر گذراندند و اکنون این شبکه که مرکز آن در اصفهان است کاملا آمادگی دارد در مواقع بحرانی و حتی عادی به کمک مردم بیاید.

او ادامه داد:  ماهیت سمن های جوانان مبنی بر فعالیت داوطلبانه است هرچند که سوابق آن با سازمان جوانان هلال احمر قابل مقایسه نیست اما  با همین بضاعت هم ساختارمند شده است تا به مردم کمک کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: مجمع ملی سازمان های مردم نهاد هم در کشور رسمیت پیدا کرده و تبدیل به یک نهاد عمومی مستقل  شده است که خودش به تنهایی می تواند وارد عمل شود و در این زمینه هم با هلال احمر همکاری کند.

تندگویان گفت: سایر بخش ها هم مانند ستاد ساماندهی امور جوانان آمادگی همکاری با هلال احمر را دارد و می توان از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد.

او با اشاره به فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: ما علاوه بر بحث امداد و نجات در شبکه آسیب های اجتماعی هم می توانیم فعالیت کنیم و این ظرفیت را هم داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: به، طور کلی در معاونت امور جوانان آمادگی هرگونه تقسیم کار در حوزه آسیب های اجتماعی و مواقع بحرانی و عادی داریم و می‌توانیم با هلال احمر همکاری کنیم.

تندگویان گفت: متاسفانه موازی کاری وجود دارد و این امر خود باعث آسیب می شود. برای مثال در کمک های مومنانه همه پای کار بودند اما در توزیع، تقسیم امکانات و منابع کشور نظم وجود ندارد به همین دلیل شاهد هدر رفت منابع هستیم.

او افزود: در تمام سرفصل ها اقدامات مشابه را داریم برای مثال در بحث استعدادیابی ما هم وظیفه داریم و به موازی سازمان های دیگر کار می کنیم اما رویکرد ما نخبه پروری اجتماعی است تا علمی به همین دلیل تلاش می کنیم با سازمان دیگر تلاقی نداشته باشیم و صرفا روی توانمندسازی اجتماعی کار کنیم حتی برای جوانی هم که تحصیلات عالی ندارد هم این رویکرد را داریم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اقدامات ما و هلال احمر نزدیک به یکدیگر است به همین دلیل بهتر است تفاهم نامه ای امضا شود تا کمک حال یکدیگر باشیم.

// انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه