بازگشت فضانوردان از فضا پس از ۶ماه

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۸:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۶۸۹۸
بازگشت فضانوردان از فضا پس از ۶ماه
سه فضانورد آمریکایی و روسی پس از ۱۹۶ روز اقامت در ایستگاه فضایی با کپسول سایوز به زمین برگشته و به سلامت در صحرای قزاقستان فرود آمدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناسا این بازگشت موفقیت‌آمیز را به صورت کامل در کانال یوتیوب خود به صورت زنده پوشش داد. «کریس کسیدی» فضانورد ناسا، «ایوان واگنر» و «آناتولی ایوانیشین» فضانوردان روسی، اوایل سال جاری در شرایط همه گیری کرونا به فضا سفر کردند. قبل از پرواز، شرایط بسیار سختی برای قرنطینه آنها در نظر گرفته شده بود.

فضانوردان ساعت 23:40 روز چهارشنبه 30 مهرماه وارد کپسول سایوز شدند و سفر بازگشت خود به زمین را آغاز کردند. در ساعت 3:02 صبح روز پنج شنبه اول آبان‌ماه، کپسول از ایستگاه جدا شد، ساعت 5:30 موتور کپسول روشن شد و در نهایت ساعت 6:25 دقیقه و بعد از سفری چند ساعته فضانوردان روی زمین فرود آمدند.

این سه فضا نورد از 23 فروردین در ایستگاه فضایی بین‌المللی به تنهایی زندگی می‌کردند. تابستان امسال فضانوردان ناسا «باب بهنکن» و «داگ هرلی» با کپسول جدید «Crew Dragon SpaceX» به این سه نفر پیوستند و بعد از دو ماه مجددا به زمین بازگشتند.

سه فضا نورد در شرایطی به زمین بازمی‌گردند که همه گیری کرونا شدت گرفته و باید با رعایت فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. کریس کسیدی در توئیتی تصویری از خود را به همراه ماسک به اشتراک گذاشته و اعلام کرده که باید به زندگی در شرایط جدید عادت کند.

سه فضانورد بعد از بازگشت به زمین شرایط متفاوتی را روی کره خاکی بیمار تجربه می‌کنند. باید ببینیم پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای آنها آسان‌تر است یا زندگی در فضا و در شرایط خاص؟

نظر شما