بهترین کشورهای جهان برای زندگی

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۰:۳۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۶۹۰۹
بهترین کشورهای جهان برای زندگی
با توجه به این که در اخبارهای روزانه مشاهده می کنیم در برخی از نقاط دنیا شرایط مناسبی برای زندگی وجود ندارد و ممکن است که دنیا برایمان بی ارزش و تاریک به نظر بیاید کشورهایی نیز وجود دارد که نقطه ی عکس این حرف هستند و شرایط ایده آلی را برای زندگی مردم خود فراهم آورده اند. سالانه در سایت U.S. News & World Report بررسی بر روی کشورهای جهان انجام می شوند و آن ها از جهات مختلف نظیر خوشحالی، تحصیلات، امنیت، اقتصاد، و … مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ لازم به ذکر است که این رتبه بندی بر اساس تحقیقاتی از ۲۱۰۰۰ نفر در دنیا است. کشورها بر اساس عواملی مانند کیفیت زندگی، میراث فرهنگی، قدرت و شهروندی رتبه بندی می شوند.

۱- سوئیس | Switzerland

 

سوئیس

کشور سوئیس در صدر بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته اند و این برای دومین سال متوالی است که این سوئیس در صدر قرار گرفته است. در این کشور در مواردی از جمله اعتماد، محیط زیست، حقوق بشر، تحصیلات، بهداشت عمومی، و ثبات اقتصادی رتبه ی بسیار بالایی دارد. دلیل این ثبات هم سیاست بی طرفی است که سوئیس انتخاب کرده است.

۲- کانادا | Canada

کانادا

یکی دیگر از بهترین کشورهای جهان کانادا است. این کشور از لحاظ شرایط زندگی و ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار در بالاترین سطح قرار دارد. این کشور همچنین در تحصیلات رتبه ی سوم و رتبه ی دوم در شفافیت دارد و یکی از نقاط ضعف زندگی در کانادا طبق این پژوهش، نبود کیفیت تفریحات و میراث فرهنگی است.

۳- آلمان | Germany

آلمان

قطعا وقتی نام آلمان می آید بهترین ها و قدرتمندترین ها یادمان خواهد آمد. آلمان در ارتباط با جهان، تحصیلات، ثبات اقتصادی و اتحاد بین المللی رتبه ی بالایی دارد. آلمانی ها شهروندان خود را به عنوان مردمانی سرگرم کننده، خوشحال و صمیمی توصیف کرده اند.

۴-  هلند | Netherlands

هلند

هلند هم یکی دیگر از کشورهایی است که در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته و جزء یکی از کشورهایی است که دموکراسی را به شدت رعایت می کند. هلندی ها همچنین برای حقوق بالا و اقتصاد کشاورزی قدرتمند در جهان نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند. هلندی ها امتیاز بالایی برای تساوی جنسی، تحصیلات، زیر ساخت، و ثبات اقتصادی داده اند. مانند فنلاند این کشور نیز امتیاز پایینی در توانایی مالی دارد.

۵- دانمارک | Denmark

شهروندان دانمارک به مراقبت های بهداشتی و تحصیلات بالای رایگان دسترسی دارند و این کشور تقریبا نمره ی عالی در تساوی حقوق، امنیت و ثبات اقتصادی به دست آورده است. دولت دانمارک همچنین برای شفافیت و نرخ پایین فساد شناخته شده است. همزمان دانمارک بالاترین نرخ مالیات دریافتی در جهان را دارد و در مورد توانایی مالی رتبه ی پایینی دارد.

۶- اسپانیا | Spain

بیشترین قدرت پویای اسپانیا میراث و فرهنگ است. شهروندان اسپانیا به کشور خود در موارد پر ماجرا، تاثیر گذار، خوشحال و دسترسی فرهنگی امتیاز داده اند. در این بین، دسته های کم امتیاز مانند قدرت، مالیات، و کیفیت حقوق نشان می دهند که اسپانیا هنوز راه زیادی در مسیر اقتصادی دارد.

۷- سنگاپور | Singapore

سنگاپور

کشوری ثروتمند و با نرخ بیکاری بسیار پایین قطعا جایی نیست جز سنگاپور! با این که سنگاپور بازار کار قدرتمندی دارد اما در مواردی نظیر توانایی مالی، تساوی دستمزد و قدرت سیاسی امتیازات کمی دریافت کرده است. این کشور از لحاظ گردشگری هم در سطح بالایی قرار دارد و یکی از گزینه مسافران نیز می باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره سنگاپور می توانید راهنمای سفر به سنگاپور را مطالعه نمایید.

۸- ایتالیا | Italy

از قوی ترین اقتصادهای گردشگری در اروپا کشور ایتالیا است. ایتالیا نیز به دلیل عناوینی نظیر دوتانه، خوش منظره و مد روز ترین کشور در جهان نیز در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفت و البته ناگفته نماند که از لحاظ فرهنگی و غذایی هم در رتبه ی بالایی نیز قرار دارد.

اما با این در این لیست قرار دارد و فساد مالی در این کشور بسیار زیاد است.

۹- فنلاند | Finland

فنلاند در مورد تحصیلات عمومی و کیفیت زندگی در صدر قرار دارد. این کشور شمالی در موارد تساوی جنسی، آگاهی محیط زیستی، و حقوق بشر امتیاز بالایی دارد. با این حال، شهروندان فنلاندی گزارش می دهند که کشور آنها در کیفیت غذا، تفریحات و فرهنگ نقص هایی دارد. همچنین فنلاند در مورد قدرت نظامی امتیاز پایینی دارد.

۱۰- سوئد | Sweden

صدها سال است که سوئد به عنوان یک کشور خنثی در جهان عنوان گرفته است و قدرت این کشور بر پایه حقوق بشر و خدمات عمومی نیز شکل گرفته است. در این کشور مواردی نظیر محیط زیست، تساوی جنسیتی، تجارت شفاف و ثبات اقتصادی از جمله مواردی هستند که در این کشور به شدت رعایت می شود. همین دلایل سبب شده تا سوئد هم در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار بگیرد.

شهروندان سوئدی در توانایی مالی، میراث فرهنگی و تفریحات امتیازات پایینی را داده اند.

۱۱- انگلستان | The United Kingdom

انگلستان هم نیز با توجه به این که بزرگترین امپراطوری جهان را داراست و به عنوان یک قدرت سیاسی بین المللی در جهان برشمرده می شود نیز در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. در این کشور حقوق بشر، میراث فرهنگی ارتباط جهانی و قدرت سیاسی در رتبه های بالایی قرار دارند اما نقاط ضعفی هم دارا هستند که و آن تساوی حقوق، توانایی مالی، و متمایز بودن است.

۱۲- ژاپن | Japan

کشور ژاپن را که همه سخت کوشی شهروندانش می شناسند هم نیز در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته است و عنوان سومین اقتصاد قدرتمند جهان نیز عنوان گرفته است. این کشور یکی از پیشروها در زمینه تکنولوژی بوده و شهروندان ژاپنی خود را با عناوینی نظیر مدرن، مد روز و خلاق توصیف می کنند.

با این حال، کشور ژاپن هنوز نقص هایی در حقوق مدنی متعد مانند تساوی جنسی و آزادی مذهبی دارد.

۱۳- ایالات متحده آمریکا | United States Of America

در طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ ایالات متحده از لحاظ رتبه بندی در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی چهار مرتبه تنزل داشته اما همچنان به عنوان قوی ترین کشور اقتصادی و همینطور نظامی در جهان مطرح است و یکی از تاثیرگذارترین کشورها به شمار می رود.

اما این کشور از لحاظ توانایی مالی، تساوی حقوق و آگاهی محیط زیستی در رتبه ی پایینی قرار دارد.

۱۴- فرانسه | France

فرانسه یکی از قدرتمند ترین اقتصاد ها و تاثیر گذارترین فرهنگ ها و رتبه ی بالایی در حقوق بشر و اتحاد بین المللی دارد. شهروندان فرانسه کشور خود را با عناوین با اعتبار، مد روز، و با نفوذ معرفی می کنند. از طرف دیگر، فرانسه رتبه ی پایینی در امنیت و توانایی مالی دارد.

۱۵- لوکزامبورگ | Luxembourg

کشوری کوچک اما فوق العاده! لوکزامبورگ با توجه به این که مساحت کمی دارد اما جزء ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد و در رتبه تجارت دوست ترین کشور جهان را برای خود کسب کرده است. این کشور علاوه بر تجارت دارای رتبه ی بالایی از لحاظ تحصیلات  و حقوق نیز برخوردار است.

در برخی از موارد شهروندان لوکزامبورگی احساس می کنند که فرهنگ کشور آنها نقص هایی دارد. لوکزامبورگ در موارد ماجراجویی، فرهنگ، و کیفیت غذا امتیاز کمی آورده است.

۱۶- اتریش | Austria

اتریش در این لیست عنوان کشوری با بهترین استاندارهای زندگی را برای خود کسب کرده است. این کشور در موارد شهروندی و کیفیت زندگی شهروندان از رتبه ی بسیار خوبی برخوردار است و تقریبا بالاترین نمره ی عالی در حقوق دارای را نیز دریافت کرده است و یکی از کشورهای برتر برای تحصیلات عمومی شناخته شده است.

با این حال اتریش به عنوان قدرت در مقیاس جهانی شناخته نشده است و امتیاز کمی در رهبری جهان، قدرت سیاسی و نظامی دریافت کرده است.

۱۷- نیوزیلند | New Zealand

نیوزیلند در ایجاد صلح جهانی، و امنیت بین المللی در صدر قرار دارد. این کشور به عنوان خوش منظره ترین کشور در جهان با صنعت گردشگری قوی شناخته می شود که بخشی از این صفات را مدیون سری فیلم های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) است.

مردم این کشور در موارد آگاهی محیط زیستی، خوشحالی، و ثبات اقتصادی امتیاز بالایی داده اند. با این حال نیوزیلند در موارد توانایی مالی و قدرت سیاسی امتیازات کمی دارد.

۱۸- نروژ | Norway

نروژ به دلیل حقوق های بالا، رونق بخش خصوصی و فرهنگ اسکاندیناوی متمایز معروف است. نروژی ها به کشور خود در مورد شهروندی کلی نمره ی عالی داده اند و در موارد محیط زیست شناسی، حقوق بشر، آزادی مذهبی نمره ی بالایی داده اند.

همچنین این کشور در موارد تساوی تحصیلات عمومی و شفافیت تجاری رتبه ی بالایی دارد. نقاط ضعف کم نروژ عبارتند از: قدرت سیاسی و نظامی.

۱۹- استرالیا | Australia

استرالیا کشوری ثروتمند با نرخ امید به زندگی بالا است و کیفیت زندگی شهروندی در این کشور رتبه ی بالایی دارد. استرالیایی ها ملت خود را مردمی خوشحال و صمیمی توصیف می کنند. سیستم تحصیلات عمومی این کشور، زیر ساخت و ثبات سیاسی نیز در رتبه ی بالایی قرار دارند. استرالیا در قدرت سیاسی و میراث فرهنگی از رتبه ی پایینی بهره می برد.

۲۰- چین | China

چین

یکی دیگر از کشورهایی در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته چین است. این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از آمریکا قرار گرفته و کیفیت زندگی شهروندانش خیلی سریع از سطح متوسط رو به بالا سبقت گرفته است. چین در مواردی مانند تساوی جنسی، آزادی مذهبی، و امنیت امتیازات کمی گرفته است.

نظر شما