زنان این توصیه‌های مهم را جدی بگیرند

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۴:۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴۸
زنان این توصیه‌های مهم را جدی بگیرند
کرونا بخش زیادی از زندگی ما را متاثر کرده و در این میان نقش گروه‌هایی همچون کودکان و سالمندان و مادران باردار در زمینه خودمراقبتی بیشتر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زنان به عنوان پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه هستند از این رو لازم است نگاه ویژه ای به سلامت این قشر داشته باشیم، البته به تعریف سازمان جهانی بهداشت «سلامت» به معنی برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است و به دلیل نقش حساس «زن» و موقعیت و جایگاه بسیار با اهمیت او در سلامت و سازندگی خانواده و جامعه، مراقبت و توجه به نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و عاطفی و معنوی او نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و دقت بیشتری را می‌طلبد.

به همین مناسبت گفت‌وگویی با نرجس بحری؛ دکترای سلامت باروری و استادیار دانشگاه علوم پزشکی گناباد داشتیم که وی در این مصاحبه اظهار داشت: توجه به سلامت زنان دارای اهمیت ویژه‌ای است زیرا علاوه بر این که زنان در حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند مرکز ثقل خانواده‌ها هستند و سلامت آنها روی خانواده و جامعه نیز تأثیر می‌گذارد.

او افزود: زنان در انجام مسئولیت جهت تأمین بهداشت و سلامت جامعه نقش مهم و مؤثری عهده دار هستند، زیرا آنان نه تنها مسئول سلامت خود هستند بلکه بیشترین مراقبت‌ها را برای سلامت و بهداشت خانواده خود انجام می‌دهند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: امسال شرایط کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و نقش مادران را در خانواده پر رنگ‌تر کرده است.

بحری تصریح کرد: به دلیل کرونا و صرف زمان بیشتر بانوان در داخل خانه سبب ایجاد کم‌تحرکی در آنها شده که باید فعالیت‌های فیزیکی خود را افزایش و از غذاهای سالم و سبزیجات بیشتر استفاده کنند.

او در توصیه به مادران باردار نیز گفت: به دلیل  کرونا مراقبت‌های دوران بارداری را به تاخیر نیندازند زیرا ممکن است آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان داشت: با توجه به قرنطینه خانگی و عدم حضور در بیرون ممکن است بانوان دچار افسردگی و استرس شوند که مراجعه به روانپزشک و استفاده از تکنیک‌های لازم برای رفع این موضوع ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز