برگزاری نهمین دوره جشنواره فیلم و عکس امید در روزهای آینده/دانشگاه نمی‌تواند نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۷۴۰۰
برگزاری نهمین دوره جشنواره فیلم و عکس امید در روزهای آینده/دانشگاه نمی‌تواند نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشد
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم از برگزاری نهمین دوره جشنواره فیلم و عکس امید 5 تا 8 آبان در دانشگاه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد هادی عسگری، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری که امروز به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد گفت: نهمین دوره جشنواره فیلم و عکس امید 5 تا 8 آبان ماه در دانشگاه خلیج فارس برگزار می شود.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی افزود:  این جشنواره یکی از اقدامات اثر بخش در تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوعات اجتماعی دانست. هدف از برگزاری این جشنواره توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه است. باید دانست برای توجه به مسئولیت دانشگاه باید به این مقوله تاکید داشت که دانشگاه اجتماعی نمی‌تواند نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود بی‌تفاوت باشد. موضوع مسائل و آسیب‌های اجتماعی نیز در کنش و اندیشه دانشگاهی‌ها تجلی یابد.

 به گفته او امری که در راستای تلاش‌های خلاقانه دانشجویان  در فضای کانون های فرهنگی و فیلم و عکس و کانون‌های سینما و تئاتر و آسیب های اجتماعی و انجمن های علمی دانشجویی است که مصداق بارز تلفیق علم و عمل است.

عسگری تاکید کرد: هرچقدر بتوان در شرایط کرونا تمامی فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در بستر فضای مجازی دنبال می‌شود. هرچقدر که بتوان حضور دانشجویان را در فضای دانشگاه دانست می‌تواند در راستای مسئولیت پذیری دانشجویان کمک کننده باشد. در کل شاید بتوان از این طریق حس مسئولیت پذیری دانشجویان را ارتقای داد. توجه به مسائل اجتماعی از پنجره هنر رویکرد مناسب در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.

 عسگری تاکید کرد: برنامه‌ها در این زمینه نیز تاثیرگذار بیشتری دارد. در کل جشنواره‌ها می‌توانند ظرفیت‌های کم نظیری را در اختیار علاقمندان و فعالان حوزه اجتماعی قرار دهند که ماحصل آن تقویت هنجارهای مثبت، اصلاح باورها  و خلقیات است.

اگر بتوان از ظرفیت هنر استفاد کرده این فرآینده بیش از موعد محقق می‌شوند. اگر دانشگاهیان فرهیخته و مسئولیت‌پذیر میدان‌دار این جریان باشند. سهم و تاثیر بیشتری حاصل می‌شود.

او تصریح کرد:کنترل آسیب‌ها به دو شیوه پیشگیری از طریق هنر و فعالیت‌هایی برای جلوگیری از این امر را شاهد هستیم. البته یافته‌ها ثابت کرده که رویکرد پیشگیرانه می‌تواند موثر کارآمد و موثر باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد:بر اساس سیاست‌گذاری جشنواره جمع‌بندی حوزه معاونت و فرهنگی وزارت علوم و  ستاد مقابله با مواد مخدر باعث شد تا بیش از پیش این مهم را پیگیری کنیم. البته دوره هشتم این جشنواره در دانشگاه شیراز برگزار شد و دوره نهم نیز در دانشگاه خلیج فارس در خدمات دوستان هستیم. امید است اقدامات بتواند در تامین بصیر و تولید میثاق مشترک از شیوع آسیب‌های اجتماعی از جمله گرایش به مواد مخدر موثر باشد. این قبیل فعالیت‌ها با تلاش‌های دوستان در حوزه‌های مختلف بر این باور هستم که این جشنواره می‌تواند موثر باشد.

 

شایان ذکر است: ۲۹۲ فیلم،۷۲ فیلم نامه، ۱۱۳۷ عکس به دبیرخانه جشنواره در دو موضوع آزاد و ویژه(اعتیاد و آسیب های اجتماعی) ارسال شده است. درضمن ۱۱۳۷عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو موضوع آزاد و ویژه(اعتیاد و آسیب های اجتماعی) است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز