تشریح تعداد خدمات رسانی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی به افراد بی سرپناه

۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۰۹:۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۷۷۵۸
تشریح تعداد خدمات رسانی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی به افراد بی سرپناه
اطلاعیه روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در خصوص تعداد افراد بی سرپناه و پذیرش گرمخانه های شهر تهران منتشر شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خبری در رسانه‌های رسمی و مجازی درحال بازنشر است که در تیتر اکثر آنها تعداد پذیرش افراد بی سرپناه شهر تهران به صورت اشتباه ۷۰۰هزار نفر ذکر گردیده است لذا به اطلاع همکاران رسانه ای و شهروندان عزیز تهرانی می‌رساند منبع این خبر مصاحبه سرپرست سازمان رفاه خدمات و‌مشارکت های اجتماعی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان است که در‌متن این مصاحبه به صورت دقیق به شکل زیر منتشر گردیده است :

‎«سال گذشته در تهران حدود ۴۹۰ هزار نفر شب خدمت داشتیم و امسال پیش بینی ما این است که در دوره یک ساله این تعداد به ۷۰۰ هزار نفر در شب افزایش پیدا کند. در مجموع ۲۰ گرمخانه در تهران داریم که ۴ گرمخانه برای زنان و ۱۶ گرمخانه برای مردان است.»

*به اطلاع شهروندان عزیز و همکاران محترم رسانه ای می رساند*

‎آمار گرمخانه ها در حال حاضر به صورت نفر شب محاسبه می گردد یعنی به ازای هر نفر در هر شب خدماتی داده می شود. برای مثال در هفت ماهه نخست سال ۹۸، ما به بیش از ۲۲ هزار نفر شب زن بی سرپناه خدمات دادیم که این رقم در سالجاری بیش از ۲۷ هزار نفر شب بوده است.

‎این بدین معنا است که اگر یک نفر در گرمخانه‌ای در هفت ماه سال هر شب به این گرمخانه مراجعه داشته باشد، این یک نفر در محاسبات معادل ۲۱۰ نفر شب محاسبه می گردد. لذا وقتی عنوان می‌شود ۲۷ هزار شب، یعنی ممکن است یک نفر در تمام این هفت ماه هر شب به گرمخانه مراجعه کرده است و این بحث تعداد دفعات مراجعه را نشان می‌دهد نه تعداد افراد مراجعه کننده را و باید به این مساله دقت داشت.

در پایان با توجه به مطالب ذکر شده انتظار است نگاه اخلاقی و قانونی رسانه‌ها بنا به رسالتی که بر دوش دارند به حساسیت این موضوع در انتخاب تیترهای صحیح و به دور از حاشیه افزوده شود تا ضمن داشتن دقت لازم، مانع از ایجاد سوتفاهم و شبهه در افکار عمومی گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز