فوق تخصص اندوارولوژی مطرح کرد؛

تاثیر کرونا بر روی سیستم باروری آقایان

۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۲۳:۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۷۷۷۸
تاثیر کرونا بر روی سیستم باروری آقایان
سید حسین حسینی شریفی گفت: کرونا تمامی ارگان‌های بدن به‌ویژه مغز، قلب، کلیه، عروق و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد، طبیعتا دستگاه باروری مردان نیز تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرد ولی باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده تحقیقات نشان داد کووید ۱۹ می‌تواند با از بین بردن سلول‌های بیضه که مسئولیت تولید اسپرم تازه را دارند، باعث عقیم شدن آقایان شود. دانشمندان می‌گویند هنوز مشخص نیست این عقیم شدگی برگشت پذیر است یا خیر و مشکلاتی که در پی آن برای آقایان ایجاد می‌شود به چه میزان جدی است.

سید حسین حسینی شریفی، فوق تخصص اندوارولوژی درباره تاثیرات بیماری کرونا بر باروری مردان به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تاکنون مطالب متعدد در این باره عنوان شده ولی هنوز هیچ یک تایید نشده است.

او تصریح کرد: هرچند هر یک از مقاله‌ها دیگری را نقض می‌کند.

این فوق تخصص اندوارولوژی با بیان اینکه با وجود مقالات متعدد در این باره باید مقالات مهم  و قابل استناد منتشر شود، گفت: محققان در این باره به بررسی می پردازند تا صحت و سقم تاثیر کرونا بر روی سلامت باوری مردان مورد تایید قرار بگیرد.

او افزود: در شرایط کنونی مطالعات بر روی تاثیر کرونا بر سلامت باروری مردان در حال بررسی است، چون زمان زیاد از زمان شیوع این بیماری نگذشته طبیعتا نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

به گفته این متخصص کرونا تمامی ارگان‌های بدن به‌ویژه مغز، قلب، کلیه، عروق و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد، طبیعتا دستگاه باروری بدن نیز تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرد.

حسینی شریفی تصریح کرد: کرونا می‌تواند لوله‌های جنسی را از داخل بسته و انسداد کامل ایجاد کند. هرچند احتمال بازگشت وضعیت فرد به شرایط قبل از کرونا نیز وجود دارد. اینکه فرد بعد از کرونا تا چه حد سیستم باروری‌اش همچون قبل باشد باید تحت بررسی قرار بگیرد. این بیماری نیازمند مطالعات جدیدتری دارد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما