سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:

اعلام وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در ۴۳ شهرستان

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۸۲۲۰
اعلام وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در ۴۳ شهرستان
سیما سادات لاری گفت: 43 شهرستان در وضعیت فوق قرمز و بحرانی قرار دارند که تعداد بستری شدگان و وضعیت شیوع در آنها با شاخص هایی که محاسبه می شود بسیار بیشتر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره وضعیت فعلی کرونا در استان‌های کشور گفت: 175 شهرستان در وضعیت قرمز  قرار دارند، ولی 43 شهرستان را فوق قرمز و بحرانی اعلام کردیم، که تعداد بستری شدگان و وضعیت شیوع در آنها با شاخص هایی که محاسبه می شود بسیار بیشتر است.

او افزود: در استان‌هایی که پتانسیل این را دارند کانون انفجاری باشند، مانند تهران، دماوند و ورامین مانند اسفند ماه باید محدودیت بیشتری لحاظ شود و اگر از طرف هم وطنان همکاری نشود ممکن است شهرستان‌های بیشتری دچار این وضعیت خطرناک شوند. البته اعمال محدودیت‌های جدی قطعا کسب و کار و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره موج جدید بیماری تصریح کرد: با شیوع مجدد بیماری یک شوک دوباره به مسئولان و مردم وارد شده و تصمیم‌گیری‌هایی انجام گرفته که مسئولان را ملزم به نظارت جدی‌تر و برخورد بیشتری می‌کند.

لاری ادامه داد: از مردم به طور جدی می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اصناف نیز فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کارت‌خوان و مواد ضد عفونی را فراموش نکنند. در حال حاضر تمامی اصناف باید دارای QRکد شناسایی باشند که مردم بتواند پس از خروج این کد را اسکن کرده و به سوالاتی مانند میزان و کیفیت رعایت پروتکل‌ها پاسخ دهند که در صورت عدم رعایت از طرف آنها مردم بتوانند اعلام کنند.

او در پایان بیان کرد: به دلیل محدودیت هایی که در شهرهای قرمز و یا بحرانی ایجاد شده، کمیته مرکزی نظارت بر آنها تشکیل شده که متشکل از تمام اصناف است و امنیت نظامی و اجتماعی را رعایت می‌کند اما لازم است خود مردم هم این مسئله را جدی بگیرند. در حال حاضر در تهران 50% دور کار هستند و اگر مسئله بیماری بحرانی‌تر شود ممکن است تصمیم جدی‌تری بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز