اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۹:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۸۴۱۳
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد تا ساعاتی دیگر

نتایج آزمون کارشناسی ارشد امروز اطلاع رسانی می‌شود.

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری مشخص شد

زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فردا توسط مراکز آموزشی پذیرنده اعلام می‌شود.

ابتلای بیش از ۴۳.۳ میلیون نفر به کرونا در جهان

آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۴۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۸ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

ساعات کاری مترو تهران تغییر می‌کند؟

چند روز گذشته جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا شهرداری تهران برای اتخاذ 10 تصمیم اجرایی در موج سوم شیوع بیماری کرونا برگزار شد. یکی از این اقدامات «تهیه پیشنهادات ترافیکی در خصوص شناوری زمان‌بندی طرح‌های ترافیکی، ساعات کاری و ساعات حرکت وسایل نقلیه عمومی به منظور کاهش تردد شهروندان برای ارائه به شورای عالی ترافیک» بود. بنابر گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تاکنون ابلاغیه‌ای دراین‌باره به مترو ارسال نشده است.

فوق تخصص اندوارولوژی مطرح کرد؛

تاثیر کرونا بر روی سیستم باروری آقایان

سید حسین حسینی شریفی گفت: کرونا تمامی ارگان‌های بدن به‌ویژه مغز، قلب، کلیه، عروق و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد، طبیعتا دستگاه باروری مردان نیز تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرد ولی باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

منتشر کننده فیلم دختر آبادانی نظم جامعه را به هم ریخته است!/ «طرح مهریه» محکومیت‌های مالی ندارد

نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: در رابطه با طرح مهریه اظهار کرد: طبق این طرح محکومیت های مالی مثل دیه، مهریه و زندان ندارد مگر اینکه ثابت شود، فرد توانایی مالی دارد.

نوش دارویی که در روزهای کرونایی نایاب می‌شود

در روزهای کرونایی روند توزیع دارو به‌ویژه داروهای تجویز شده برای مبتلایان به کرونا جای تامل دارد، این مقوله نیازمند بررسی‌های بیش از پیش از سوی مسئولان امر است.

درصورت عدم‌توانایی در پرداخت شهریه مدارس غیردولتی چه باید کرد؟

مدیرکل اداره مدارس و مراکز غیردولتی به تشریح چگونگی روند پرداخت شهریه دانش آموزان در مدارس غیردولتی پرداخت.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا:

جریمه نقدی و یک هفته توقیف در انتظار موتورسوارانی که وارد خط ویژه می‌شوند/بیشترین تخلف موتوری‌ها در مناطق 11 و 12 تهران است

سرهنگ عین الله جهانی گفت: ورود موتور به خطوط ویژه اتوبوس، ممنوع است و صراحتا تخلف تلقی می‌شود و اگر پلیس آنها را بگیرد حتما تا یک هفته موتور توقیف می‌شود و جریمه نقدی هم به همراه دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بالا بودن مرگ و میر ناشی از شکستگی لگن/ از هر 3 زن بالای 50 سال یک نفر به پوکی استخوان مبتلا است/ عدم پایبندی به درمان در مبتلایان به پوکی استخوان

افشین استوار گفت: بروز شکستگی لگن که یکی از خطرناک ترین و جدی ترین انواع شکستگی است از همه سرطان های مختص زنان بروز بیشتری دارد و مرگ و میر ناشی از شکستگی لگن بالا است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

مرگ 337 بیمار کرونایی دیگر در کشور/ شناسایی 5960 بیمار جدید

سیما سادات لاری از 337 فوت بیمار کرونایی دیگر در کشور خبر داد.

کهرم:

دولت نهم قانون ممنوعیت ساخت کارخانه در اطراف تهران را نقض کرد/وزش باد در ارتفاع پایین موثر نیست/30 درصد صنایع بزرگ در تهران قرار گرفته اند

اسماعیل کهرم گفت: وزش باد زمانی موثر است که در ارتفاع 2500 تا 4000 متری بوزد که این آلاینده ها را که بخاطر سبک بودن به ارتفاعات بالا می روند را منتقل کند و از شهر خارج کند. ما به قدری آلودگی بر تهران تحمیل کرده ایم که چندین لایه در ورای آسمان تهران آلودگی وجود دارد.

رئیس پلیس تهران خبر داد:

دستگیری 4 نفر از تعیین کنندگان قیمت ارز و گرانی‌ها/ مقابله با دلالان ارزی را رها نخواهیم کرد

سردار حسین رحیمی گفت: در بخش مبارزه با دلالان ارزی هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی و بازار، پلیس امنیت اقتصادی با جدیت در حال فعالیت است. ما این افراد را دنبال خواهیم کرد و مقابله با دلالان ارزی را رها نخواهیم کرد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت مطرح کرد:

تعطیلی 900 واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته/ ارجاع متخلفان به دادگاه/ امکان تعلیق یک ماهه اصناف متخلف/ امیدواریم مجبور نباشیم از تمامی اختیارات استفاده کنیم

محسن فرهادی درباره کم و کیف جریمه متخلفان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد: در صورت بروز هر گونه نارسایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحد صنفی متخلف تعطیل می‌شود. برای مثال در هفته گذشته 900 واحد صنفی تعطیل شده است. درضمن می‌توان متخلفان را به دادگاه ارجاع داد.

صنوف سطح 3 و 4 اجازه فعالیت ندارند

رئیس پلیس اماکن تهران گفت: در آخرین مذاکره با استاندار و رئیس اتاق اصناف تهران قرار شد تا در هفته جاری فقط گروه‌های صنفی یک و دو فعالیت داشته باشند.

آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی در۴۳ شهرستان/ کدام صنوف تهران تعطیل است؟

از امروز فعالیت سه گروه شغلی در ۴۳ شهرستان کشور تعطیل می‌شود. اما شهرستان تهران از استان تهران مشمول این محدودیت نیست و براساس اعلام اتاق اصناف، محدودیت‌ها در تهران مانند هفته‌های گذشته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خبر داد:

مرگ هولناک سه کارگر در سقوط هولناک بالابر خیابان نواب تهران

جلال ملکی از حادثه سقوط یک دستگاه بالابر در تقاطع خیابان آزادی و نواب خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز