وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

امکان بررسی کم تحرکی دانش آموزان در شبکه شاد/ تا پایان سال غربالگری توده بدنی دانش آموزان انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۳۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۸۶۵۹
امکان بررسی کم تحرکی دانش آموزان در شبکه شاد/ تا پایان سال غربالگری توده بدنی دانش آموزان انجام می‌شود
محسن حاجی میرزایی گفت: باید بتوان رقابت سنجیده و سالم را در بین دانش آموزان ایجاد کرد نباید تعطیلی آموزش های حضوری منجر به تعطیلی دیگر اقدامات شود. هم اکنون در شبکه شاد امکان بررسی میزان تحرک دانش آموزان و غربالگری آنان وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شروع طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و افتتاح نمایشگاه آن بصورت ویدئو کنفرانس با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز 6 آبان برگزار شد.

حاجی میرزایی گفت: با توجه به آمار 2 تا 9 درصد هزینه‌های برای سلامت صرف می‌شود که بخش قابل توجهی از هزینه به دلیل چاقی است. در سال های اخیر میزان هزینه های سلامت افزایش یافته است. به گفته او 37 درصد هزینه خانواده های چاق بیشتر و 17 درصد بیماران قلبی را چاق ها تشکیل داده که 1ونیم برابر بیشتر به پزشک مراجعه می کنند  همچنین از کارافتادگی این افراد از دیگران بیشتر است.

او تاکید کرد: عمر افراد چاق 4 تا 10 سال در مقایسه با دیگران کمتر است. این مقوله نشان دهنده ایم مقوله است که ابتلا به چاقی نیازمند تدبیر است. در کنار سند تحول بنیادین موظف هستیم برای تامین سلامت دانش آموزان در ابعاد مختلف اقدام کنیم. تربیت متوازن و هماهنگ سلامت دانش آموزان را تحت بررسی قرار می دهد.

 به گفته او سوال اینجاست که چگونه می توان با چاقی مبارزه کرد؟ این پدیده نشان دهنده سبک زندگی افراد است و کرونا با حضور بیشتر افراد در خانه به این پدیه دامن زده است.  باید برای حذف این مقوله وارد عمل شد.

به گفته او سوال اینجاست که چگونه می توان با چاقی مبارزه کرد؟ این پدیده نشان دهنده سبک زندگی است و کرونا باعث دامن زدن به این مسئله شده است. حضور بیشتر افراد در خانه باعث افزایش پدیده چاقی شده است. باید برای حذف این مقوله وارد عمل شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید الگوی تغذیه دانش آموزان اصلاح و تحرکشان افزایش یابد. این مهم منوط به انجام غربالگری است. تمامی دانش آموزان با آغازسال تحصیلی تحت غربالگری انجام شده و توده بدنی آنها بررسی شد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: برای رشد و تعالی به یک سری مسائلی نیاز است. در کنار آن به یکسری خواسته ها نیز نیاز داریم که برای تحقق آن تلاش می کنیم. در دنیا اقدامات فراوان برای تبدیل نیازها به خواسته یا تقاضا انجام شده است و تحقق این مهم کار یک روز و دو روز نیست و باید برای تحقق آن الگوهای مناسب را در دستور کار قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنده از خانم محمدی، معلم رفسنجانی تشکر می کنم، چون او بر اساس تشخیص و درک مناسب منشا یک خدمت بزرگ شده است. باید تمامی تلاش ها مدنظر قرار داد تا اقدامات را به شکل مناسب انجام داد.

او ادامه داد: مسئولیت دینی، شرعی و اخلاقی اقتضا می‌کند تا خودجوش و خلاقانه و با درک مناسب از خلاقیت ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان تدبیر کنیم.

به گفته او ابر و باد مه و خورشید و فلک در کارند که اتفاقات مناسب رخ دهد هدف این است که سه درصد بی ام ای دانش آموزان کنترل شود.

وزیر آموزش و پروش بیان کرد: باید به دانش آموزان کمک کرد و این مقوله نیازمند نیروهای تلاش گر باشد تا توانایی ارتباط مناسب با دانش آموزان را داشته باشند.

حاجی میرزایی گفت: امید است در اسفند ماه به هدف رسیده و حتی ازاهداف مدنظر نیز پیشی گرفت. ما توانستیم الگویی به افراد داد تا به واسطه آن پویا باشند این الگو در زندگی آنها جریان یابد. خداوند به افراد موهبت انتخاب را داده است.

او تصریح کرد: خانواده الگویی برای دانش آموز برای تحرک بیشتر است. اگر خانواده بی‌تحرک باشد فرزند بی تحرک دچار گرفتاری هایی در جامعه می‌شود. انجمن اولیا و ومربیان باید در این زمینه به میدان بیاید. باید از تمامی ظرفیت های استانی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید بتوان رقابت سنجیده و سالم را در بین دانش آموزان ایجاد کرد نباید تعطیلی آموزش های حضوری منجر به تعطیلی دیگر اقدامات شود. هم اکنون در شبکه شاد امکان بررسی از جمله غربالگری دانش آموزان وجود دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: نباید اجازه داد یک مسیر ناشناخته ما را از هدف دور کند. اگر پیچ و خم ها ما را از اهدافمان دور کند فرصت خودمان را ضایع کرده ایم.

او گفت: از همکاران می خواهم که پیگیری تک تک دانش آموزان باشند. باید پیگیری شود تا تمامی دانش آموزان در این طرح فعال کنند. این سند نشان دهنده وضعیت دانش آموزان است تا اتفاق واقعی برای دانش آموزان نیافتد نمی توان کاری از پیش برد. ما به دنبال افراد ماهر و مسئولیت پذیر هستیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: وقتی سند تجلی پیدا می کند که تمامی افراد را تحت تاثیر قرار دهد باید قادر باشیم که خدمت واقعی کرده و تمامی توانایی ها را محک بزنیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز