دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرد:

احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های آتی/اگر مجلس عوارض‌ها را حذف کند قیمت‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند/شرکت‌های هواپیمایی خیریه نیستند!

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۵:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۵
احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های آتی/اگر مجلس عوارض‌ها را حذف کند قیمت‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند/شرکت‌های هواپیمایی خیریه نیستند!
مقصود اسعدی سامانی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، افزایش قیمت بلیت هواپیماها بعید نیست. شرکت‌های هواپیمایی هم خیریه نیستند که در راه خدا کار کنند به همین دلیل مجبور هستند هزینه‌های خود را تامین کنند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی چندماه گذشته قیمت بلیت هواپیماها حتی در مسیرهای داخلی 50 تا 85 درصد افزایش پیدا کرد که این افزایش قیمت، نارضایتی مردم را به همراه داشت و آنها در صفحات مجازی خود نسبت به این موضوع واکنش شدیدی نشان دادند و نوشتند:«دیگر سفر هوایی آرزو شد». حال باید دید آیا متولیان امر و سازمان هواپیمایی کشور می‌خواهند کاری برای این موضوع انجام دهند که قیمت‌ها به گذشته برگردد یا اینکه ما باز هم شاهد افزایش قیمت سفرهای هوایی خواهیم بود!!

حذف بسته های پذیرایی هیج صرفه جویی مالی نداشته است

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به اینکه حذف بسته های پذیرایی هیچ صرفه جویی مالی نداشته است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بسته‌های پذیرایی را حذف کنند و به جای آن پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به مسافران ارائه دهند به همین دلیل حذف آن باعث صرفه جویی در هزینه‌ها نشده و هیچ فایده مالی برای شرکت‌های هواپیمایی به دنبال نداشته است.

او افزود: به طور کلی یک بسته پذیرایی بین 10 تا 15 هزار تومان برای شرکت هواپیمایی هزینه دارد که عدد ناچیزی است به همین دلیل نمی‌توان گفت نبود آن می‌تواند باعث کاهش قیمت بلیت شود.

عوارض‌های متعدد علت اصلی گران شدن قیمت بلیت هواپیماهاست/از مجلس درخواست کمک داریم

اسعدی سامانی درخصوص علت اصلی گران شدن بلیت هواپیماها تصریح کرد: مشکل اصلی که باعث افزایش قیمت بلیت‌ هواپیما شده است و تقریبا 10 درصد قیمت تمام شده بلیت را تشکیل می‌دهد، عوارض‌هایی مانند شهرداری، هلال احمر و... بوده که سالیان سال وضع شده اما هیچ توجیهی ندارد برای مثال شهرداری خدماتی به شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها ارائه نمی‌دهد که عوارض هم بگیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص ادامه داد: درخواست ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که کمک کنند تا این عوارض‌ها برداشته شود چراکه اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت تمام شده بلیت برای مسافر 10 درصد کاهش پیدا می‌کند.

قیمت بلیت‌ها افزایش نداشته است، دامنه قیمتی وجود دارد

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که چرا در چندماه اخیر قیمت بلیت هواپیما روند صعودی شدیدی داشته است، گفت: قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نداشته است و اینکه می‌گویند در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده درست نیست. دلیلش هم این است که تمام شرکت‌های هواپیمایی براساس دلار 11 هزار تومانی شهریورماه سال 98، یک دامنه قیمتی برای پروازهایشان تعیین کردند و اکنون در سایت‌ها قابل مشاهده است، براساس این دامنه مسافران می‌توانند بلیت کف، متوسط یا سقف یک پرواز را خریداری کنند برای مثال قیمت بلیت هواپیمای تهران-مشهد از 335 هزار تومان شروع می‌شود تا 731 هزار تومان که مسافران می‌توانند هر قیمتی که می‌خواهند خریداری کنند.

او افزود: از آنجایی که بلیت‌های قیمت کف معمولا با استقبال مواجه نمی‌شوند شرکت‌های هواپیمایی آنها را برای فروش باز نمی‌کنند به همین دلیل است که قیمت سقف باقی می‌ماند و با واکنش مردم روبه رو می‌شود گمان می‌کنند بلیت گران شده درصورتی که اینگونه نیست و بلیت‌های قیمت پایین هم در دسترس قرار دارد.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی هنوز وام کمکی دولت را دریافت نکردند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه وام دولت به ایرلاین‌ها هنوز کامل پرداخت نشده است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی در اسفند و فروردین ماه 4 هزار میلیارد تومان خسارت دیدند که دولت برای جبران این خسارت وام 2 میلیارد تومانی درنظر گرفت که به دلیل مقررات سختگیرانه بانک‌ها هنوز برخی از شرکت‌ها موفق به دریافت آن نشدند.

اسعدی سامانی افزود: شرکت‌های هواپیمایی در 6 ماه گذشته، حدود 48 درصد از مسافران پرواز داخلی و 96 درصد مسافران خارجی را از دست دادند.

احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در آینده وجود دارد/60 درصد هزینه هواپیماها ارزی است

او در پاسخ به این سوال که در چند ماه آینده شاهد افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما خواهیم بود یا خیر؟ گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد چنین چیزی بعید نیست به هرحال وقتی پراید را پارسال با قیمتی می‌خریدیم که اکنون باید چندین برابر روی آن بگذاریم تا بخریم یا وقتی قیمت تخم مرغ هر روز تغییر می‌کند باید مطابق با این نوسانات پیش برویم.

اسعدی سامانی اظهار کرد: 60 درصد از اقلام به صورت ارزی در هواپیماها مصرف می‌شود و چون قیمت ارز هم هر روز افزایش پیدا می‌کند و عرض چندماه از 12 هزار تومان به 30 هزار تومان رسیده بالاخره بی تاثیر نیست و شرکت‌های هواپیمایی هم خیریه نیستند که در راه خدا کار کنند به همین دلیل مجبور هستند هزینه‌های خود را تامین کنند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز