معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

تشکیل پویش «جوانان پیشگامان خدمت و سلامت» پیرو فرمایشات رهبری/سمن‌های جوانان تا پایان کرونا در میدان می‌مانند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۵:۵۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۸
تشکیل پویش «جوانان پیشگامان خدمت و سلامت» پیرو فرمایشات رهبری/سمن‌های جوانان تا پایان کرونا در میدان می‌مانند
محمدمهدی تندگویان گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پویش «جوانان پیشگامان خدمت و سلامت» را تشکیل دادیم تا از ظرفیت جوانان در مقابله با ویروس کرونا به نحواحسن استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درگفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا پیرو فرمایشات رهبری مبنی بر دعوت از جوانان و نیروهای داوطلب برای حضور دوباره در میدان خدمت و پیشگیری از ویروس کرونا گفت: در راستای مبارزه با ویروس کرونا از ابتدای سال تاکنون حداقل 4 پویش را تشکیل دادیم که «همت جوانانه_کمک مومنانه» یکی از آنها بود.

او افزود: باوجود اینکه کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب پذیر از اسفندماه در دستور کار ما قرار داشت اما در ماه مبارک رمضان به شکل یک رزمایش برگزار شد و ما توانستیم 420 هزار خانواده را تحت پوشش خود قرار دهیم.

تندگویان درمورد ادامه دار بودن این پویش تصریح کرد: این پویش کماکان ادامه پیدا خواهد کرد و با استفاده از ظرفیت خیرین و جوانان تا پایان کرونا یا حداقل تا پایان سال آن را ادامه می‌دهیم مانند اکنون که هرماه با یک آمار و عدد مشخصی انجام می‌شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص پویش محرم گفت: پویش محرم یکی دیگر از پویش هایی بود که امسال در سراسر کشور برگزار کردیم. در این پویش، نذرهای مختلف به شکل کمک‌های مومنانه مانند نذر معیشتی و نذر اقلام بهداشتی قرار گرفتند و بین مردم توزیع شدند.

او افزود: نظارت بر سلامت عزادارن و پیگیری موضوعاتی که به فرهنگسازی عزاداری‌های خانگی کمک می‌کرد، یکی دیگر از اهداف این پویش بود.

تندگویان به فعالیت تشکلات جوانان در کنار خیرین ازدواج اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن سمن‌های جوانان در کنار خیرین ازدواج یکی دیگر از اقداماتی بود که در جهات استفاده از ظرفیت تشکلات جوانان انجام دادیم که هم در هفته ازدواج انجام شد و هم در کل سال ادامه دارد و هدف این است به جوانانی که بدون برگزاری تشریفات و مراسم وارد زندگی مشترک می‌شوند، کمک کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: علاوه براینکه این فعالیت‌ها و پویش‌ها ادامه دار خواهد بود، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری ما پویش «جوانان پیشگامان خدمت و سلامت» را تشکیل دادیم تا از ظرفیت جوانان در مقابله با ویروس کرونا استفاده شود.

او ادامه داد: در این راستا با نهادهای مختلف وارد مذاکره شدیم تا امکانات خود را افزایش دهیم و بتوانیم برای گسترش خدمات رسانی از همه ظرفیت نهادها و سازمان‌ها استفاده کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ارائه گزارشات منظم از پویش «جوانان پیشگامان خدمت و سلامت» گفت: در برنامه خود داریم ماهانه گزارش دقیق و منظمی از اقدامات انجام شده در حوزه کمک‌های مومنانه، ازدواج و تامین جهیزیه، وام ازدواج، توزیع اقلام بهداشتی وکمک به مردم در حوزه سلامت تهیه کرده و ارائه دهیم.

او افزود: عمده تولیدات سمن‌های جوانان در حوزه سلامت مانند ماسک، گان، مواد ضدعفونی و... تحویل کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود تا خدایی نکرده در توزیع آن بی عدالتی به وجود نیاید و با قیمت‌های مختلف به فروش نرسد.

تندگویان با اشاره به فعالیت سمن‌های جوانان در حوزه آموزشی گفت: فعالیت در حوزه‌های علمی و آموزشی به خصوص در این روزهای کرونایی مانند تهیه کتب، گوشی، تبلت و... از جمله اقدامات دیگری است که سمن‌های جوانان در حال انجام هستند و در استان سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری می‌کنند که انشالله با همکاری مخابرات و ایجاد دسترسی برای دانش آموزان مشکل تحصیل آنها حل شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به آسیب دیدن سمن‌های جوانان از کرونا تاکید کرد: متاسفانه سمن‌های جوانانی که در کنار فعالیت داوطلبانه خود کسب و کار داشتند و به فعالیت اقتصادی می‌پرداختند مانند تولیدی‌های زنان سرپرست خانوار، مراکز بازپروری اعتیاد و... بیکار شدند و مانند مشاغل دیگر از کرونا آسیب دیدند به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار خود قرار دادیم کمک به این جوانان است که زودتر سرپا شوند و در این وضعیت اقتصادی آسیب نبینند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز