هشدار پلیس در خصوص خریدهای اینترنتی

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۵:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۸۹۸۲
هشدار پلیس در خصوص خریدهای اینترنتی
افراد کلاهبردار معمولا پس از دریافت وجه، صفحه تبلیغی خود را بسته و یا شماره تلفن خریدار را بلاک می کنند و بدین ترتیب مال باخته امکان دسترسی به فروشنده کالا را پیدا نمی کند. شهروندان در خرید های اینترنتی هوشیار تر عمل کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این ایام شاهد افزایش خریدهای اینترنتی توسط شهروندان هستیم و شهروندان با هدف خرید ارزان تر به سایت ها و کانال های شبکه های اجتماعی مراجعه و پس از جستجو در این شبکه ها با دیدن تبلیغی ارزان قیمت تر قصد خرید این کالاها که معمولا شامل مانتو، کفش، روسری و ... می شود را می گیرند و پس از ثبت خرید و ارتباط با مدیر کانال مبلغ کالا را به شماره حسابی که در شبکه های اجتماعی اعلام شده واریز و منتظر دریافت کالا می مانند که پس از مدتی متوجه می شود که صفحه طراحی شده جعلی بوده و مال باخته شده اند.

افراد کلاهبردار معمولا پس از دریافت وجه، صفحه تبلیغی خود را بسته و یا شماره تلفن خریدار را مسدود یا به اصطلاح بلاک می کنند و بدین ترتیب مال باخته امکان دسترسی به فروشنده کالا را پیدا نمی کند. از سوی دیگر به علت این که کالاها مبلغ اندکی دارند و صرف زمان و یا ختی هزینه برای اعلام شکایت مقرون به صرفه نمی باشد و یا اینکه به علت واریزی وجوه به حساب سایر افراد، کلاهبرداران شناخته نمی شود خریداران کالا از پیگیری و اعلام شکایت منصرف می شوند و بدین ترتیب برای رسیدن کلاهبردار به اهدافش وی را همراهی می کنند.

شهروندان باید توجه داشته باشند که هر ارزانی به علت نیست و قبل از خرید آدرس ها و هویت مدیران کانال ها را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده در شبکه های اجتماعی نسبت به واریزی وجه اقدام کنند و از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید کنید و در صورت مواجه با کالای ارزان تر هوشیار تر عمل کنند. و در صورت مال باخته شدن حتما شکایت خود را مطرح تا علاوه بر شناسایی و دستگیری متهم از بروز واقع و جرائم مشابه جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز