رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران:

معاملات فردایی ممنوع است/دستگیری ۲۵ نفر از مخلین بازار سکه و طلا/ گران فروشی با هماهنگی اصناف، در حال پیگیری است

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۹۱۸۱
معاملات فردایی ممنوع است/دستگیری ۲۵ نفر از مخلین بازار سکه و طلا/ گران فروشی با هماهنگی اصناف، در حال پیگیری است
نشست خبری سرهنگ ولیپور گودرزی در خصوص دستگیری متهمان معاملات فردایی، متهمان طلاهای آب شده و متهمان تنباکوهای چند میلیاردی برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب در نشست خبری در خصوص دستگیری مخلین امنیت اقتصادی گفت: یکی از موضوعاتی که بازار ارز را ملتهب کرده بود، معاملات فردایی و تشکیل اتاق های کاغذی بود. در فضای مجازی طلای زیادی را جا به جا می کردند. عملا طلایی جا به جا نمی شد و ما به التفاوتش از مردم اخذ می شد.

او افزود: در راستای مقابله با این مخلین که اقدام ممنوعه معاملات فردایی را انجام می دادند، 5 نفر شناسایی شدند که همگی آن ها دستگیر شدند. در مرحله دوم 20 نفر دیگر شب گذشته دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد:  یک انبار 200 تنی تنباکو طی هفته جاری کشف  شد که 40 میلیارد تومان ارزش محموله آن بود که فاقد مدارک گمرکی است.

سرهنگ ولیپور گودرزی ادامه داد: همچنین یک کارگاه که داروهای غیربهداشتی برای مفاصل تولید می کردند در روزهای گذشته رصد و عوامل آن دستگیر شدند.

او تاکید کرد: گشت های مشترک ما با تعزیرات و سایر نهادها ادامه دارد. در این راستا کالاهای احتکار شده زیادی کشف شده است که اموال بلافاصله در فروشگاه ها عرضه می شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از هفته گذشته تا این لحظه 22 تن روغن خوراکی تا کنون کشف شده است که به بازار عرضه شد.

سرهنگ ولیپور گودرزی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 نفر از دلالان ارزی دستگیر شدند. ارزهای کشف شده همگی به بانک مرکزی تحویل داده شده است. معاملات ارزی باید ذیل صرافی های مجوزدار انجام شود و غیر از آن معاملات ارزی قاچاق محسوب می شود.

این مقام انتظامی افزود: باید توجه کرد که مواردی همچون معاملات فردایی مشکل شرعی نیز دارد زیرا کالایی در این میان وجود ندارد و صرفا سود بیشتر اخذ می شود و بازار را به هم می ریزد. ما تا آخرین نفر در این حوزه را دستگیر خواهیم کرد.

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: در روزهای اخیر دو نفر دستگیر شدند که 1000 شاکی دارند و چند قطعه زمین را با اسناد جعلی به چندین نفر از شهروندان فروخته بودند. این افراد تعاون کارگری تشکیل داده بودند و در سال 93 از 1000 نفر پول گرفته بودند اما زمینی به آن ها تحویل نداده بودند که این افراد نیز پس از دستگیری و انجام تحقیقات تحویل دادسرا شدند.

او اظهار کرد: مشکل کالاهای اساسی به زودی حل می شود زیرا هم تولید داخل وجود دارد و هم کالاها از گمرک در حال ترخیص شدن است. بحث گران فروشی نیز با هماهنگی اصناف در حال پیگیری است. در این راستا به شدت با احتکار برخورد می شود.

سرهنگ ولیپور گودرزی در پایان گفت: پلیس تهران یک پلیس هماهنگ است و تمامی بخش ها با کمک یکدیگر به دنبال ایجاد امنیت اقتصادی در فضای حقیقی و مجازی هستند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه