معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران:

۹۹ درصد آرایشگاه های بانوان، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند/فروش ماسک نیازمند مجوز از وزارت بهداشت است/جریمه ۱۵ فروشگاه لوازم بهداشتی متخلف

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۶:۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴۵
۹۹ درصد آرایشگاه های بانوان، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند/فروش ماسک نیازمند مجوز از وزارت بهداشت است/جریمه ۱۵ فروشگاه لوازم بهداشتی متخلف
سرهنگ نادر مرادی گفت: 99 درصد آرایشگاه های زنانه در ایام شیوع کرونا در کشور از پروتکل های بهداشتی پیروی می کنند و در ایامی که مقرر شده است این مجموعه ها تعطیل شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از مراکز بعضا پرتردد و با وسعت کم، آرایشگاه های بانوان هستند که با این دو ویژگی در این روزهای بحرانی عملا به یکی از مراکز اصلی شیوع کرونا بدل می شوند که پنهانی بودن این مراکز، کار نظارت را در این عرصه به شدت سخت کرده است. همچنین دیگر معضل این روزهای کرونایی عرصه محصولات بهداشتی توسط بسیاری از مراکز است که نگرانی ها را در خصوص استاندارد اقلام افزایش داده است.

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: آرایشگاه های بانوان توسط بازرسان اتاق اصناف رصد می شوند. در این حوزه اتحادیه آرایشگاه های بانوان خوشبختانه هماهنگی و همکاری خوبی با پلیس نظارت بر اماکن عمومی دارد.

او افزود: 99 درصد آرایشگاه های زنانه در ایام شیوع کرونا در کشور از پروتکل های بهداشتی پیروی می کنند و در ایامی که مقرر شده است این مجموعه ها تعطیل شده اند. یک درصد باقی مانده که مرتکب تخلف می شوند، غالبا آرایشگاه هایی هستند که مجوز فعالیت اولیه را نیز ندارند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این آرایشگاه ها به صورت خانگی و زیرزمینی فعالیت می کنند و در صورت مشاهده با آن ها برخورد می شود. در برخی موارد شهروندان این تخلفات بهداشتی را گزارش می کنند و بلافاصله با این مراکز برخورد می شود.

سرهنگ نادر مرادی در خصوص فروش ماسک در مراکز مختلف شهر ادامه داد: شهروندان باید از مراکزی اقدام به خریداری ماسک کنند که وزارت بهداشت آن ها را تایید کرده است. در این رابطه داروخانه ها مراکز معتبر و مجاز هستند زیرا داروخانه ها صرفا پروتکل های بهداشتی مرتبط را رعایت می کنند.

او افزود: سایر فروشگاه ها برای فروش ماسک و لوازم بهداشتی باید حتما مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند. گشت های ما از امروز به صورت جدی تر به فعالیت خود ادامه می دهند و صرفا مراکزی مجاز به عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند که مجوز داشته باشند. قطعا با فروشگاه هایی که مجوز نداشته باشند برخورد می شود و اقلام بهداشتی آن ها ضبط خواهد شد. دادستانی جرائم پزشکی نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تصریح کرد: روز گذشته 15 فروشگاه فروش لوازم بهداشتی اعمال قانون شدند اما تا این لحظه موردی مشاهده نشده است که در قالب الکل و مواد ضدعفونی کننده اقدام به فروش مشروب کرده باشند.

سرهنگ مرادی در پایان ضمن هشدار به شهروندان گفت: شهروندان حتما اقلام بهداشتی خود را از داروخانه ها و مراکز معتبر خریداری کنند زیرا برخی سودجویان اقلام غیراستاندارد را به مردم عرضه می کنند. 

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز