جوانان ایرانی آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس را ساختند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۴:۴۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳۲
جوانان ایرانی آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس را ساختند
استاندار هرمزگان گفت: ابرپروژه ملی آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، با استفاده از ظرفیت داخلی و باور به توانمندی مهندسان و جوانان کشورمان اجرایی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پروژه آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس یکی از ابرپروژه های کشور در بخش شیرین سازی آب بوده که تا کنون حدود هشت‌هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۵۰۰ میلون یورو سرمایه گذاری ارزی در آن انجام شده است.

فریدون همتی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به‌زودی بهره‌برداری از مرحله نخست این ابر پروژه که برای تامین کننده آب شرب و صنایع در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد اجرا شده، با دستور ریاست محترم جمهوری آغاز می‌شود.

مرحله اول آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر با هدف تأمین بخشی از نیاز آبی حوزه صنعت، کشاورزی و آب شرب، با ظرفیت انتقال روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب را شامل می‌شود.

شورای عالی صنایع دریایی فعال شود

استاندار هرمزگان دربخش دیگری از این دیدار اظهار داشت: صنایع دریایی به ویژه کشتی سازی از ظرفیت های مهم هرمزگان محسوب می شوند و با توجه به دستور معاون اول محترم رئیس جمهور، شورای عالی صنایع دریایی باید به سرعت فعال شود تا مسائل این بخش نیز به طور دقیق بررسی و حمایت از صنایع دریایی در اولویت باشد.

دستگاه‌ها و سازمان‌های متعددی در بخشهای مختلف و متنوع حوزه دریا به صورت مجزا و با اهداف و برنامه‌های مختلف فعالیت دارند که براساس اعلام دبیرخانه شورالی عالی صنایع دریایی این امر موجب مناقشه و اتلاف منابع شده و این حوزه را به یکی از بخش های کمتر توسعه یافته کشور تبدیل کرده است.

با توجه به این شرایط مجلس شورای اسلامی در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی را به تصویب رساند که براساس ماده ۹ این قانون، شورای عالی صنایع دریایی کشور به ریاست رئیس جمهور (و در غیاب وی معاون اول رئیس جمهور)‌و عضویت وزراء صنایع و معادن به عنوان دبیر شورا، نفت، امور اقتصادی و دارایی، راه و ترابری، ‌بازرگانی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهادکشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشکیل می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین رفع مشکل‌های دیگر صنایع هرمزگان را مورد پیگیری قرار داد و خواستار تامین مواد اولیه کارخانه‌ها صنعتی و مواد غذایی در این استان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز