محقق چینی:

عوارض مهلک‌تر کرونا در راه است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۰۶۴۴
عوارض مهلک‌تر کرونا در راه است
«ژونگ نانشان» پزشک و متخصص چینی کاشف سارس، با بیان اینکه باید منتظر موج دوم کرونا با نتایج اجتماعی بدتر در اکثر کشورها باشیم، گفت بعید است این اتفاق در چین بیافتد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این متخصص چینی که رهبری تیم مبارزه با کرونا را در کشورش به عهده دارد گفت که موج دوم همه گیری این ویروس مهلک به زودی اکثر کشورهای جهان را در بر خواهد گرفت و اوضاع اجتماعی این کشورها را بدتر خواهد کرد، اما بعید است این موج چین را در بر گیرد.

براساس این گزارش، وی به عنوان مشاور عالی در امر مقابله با کرونا در چین در حالی مدعی شد که این موج پیشتر در جهان آغاز شده و چین را در نوردیده است که ظاهرا این کشور در روزهای اخیر به ویژه در منطقه سین کیانگ در شمال غرب این کشور با نوع جدیدی از این ویروس مواجه شده و با آن دست و پنجه نرم می کند.

این دانشمند سرشناس چینی که ویروس سارس را در سال ۲۰۰۳ میلادی کشف کرده بود، همچنین در صفحه توئیتر خود علت مصونیت کشورش در برابر موج جدید همه گیری این ویروس مهلک را راهکارها و مدیریت تدافعی بسیار قوی ملی چین در برابر آن توصیف کرد و همچنان بر عوارض دهشتناک این موج در بسیاری از کشورهای جهان هشدار داد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

به رغم تدابیر شدید محدود کننده در چین برای پیشگیری و مهار همه گیری کرونا، مسوولان امور بهداشتی در منطقه سین کیانگ واقع در شمال غرب این کشور از ابتلای ۱۳۸ نفر به کرونا و شناسایی یک کانون جدید از این بیماری در این منطقه و کشور خبر دادند.

این رویداد در شرایطی رخ می دهد که در اوایل ماه جاری به دنبال پیدا شدن ۱۲ مورد ابتلا به کرونا در شهر چینگ دائو در شرق چین، کل جمعیت ۱۱ میلیون نفری این شهر تحت آزمایش کرونا قرار گرفته بودند. 

این دومین بار در سه ماه گذشته است که سین کیانگ از شیوع ویروس کرونا خبر می دهد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز