شهردار بندرانزلی خبر داد:

افتتاح اولین دستگاه خود دریافت پسماند در شمال کشور

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۲:۴۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۰۶۶۱
افتتاح اولین دستگاه خود دریافت پسماند در شمال کشور
شهردار بندرانزلی از افتتاح دستگاه خود دریافت پسماند در بندرانزلی که برای اولین بار در شمال کشور ایجاد شده است، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بدرالدین بدری  با اعلام خبر افتتاح دستگاه خود دریافت پسماند در بندرانزلی که برای اولین بار در شمال کشور ایجاد شده است، گفت: بندرانزلی اولین شهری است که در این زمینه ورود پیدا کرده است و این اقدام تاکنون در استان های شمالی کشور صورت نگرفته بود.

او ادامه داد: امروز ضمن رونمایی از این دستگاه، آموزش به شهروندان جهت استفاده از آن و تشریح نحوه بهره برداری از این دستگاه نیز ارائه شد. ضمن اینکه قرار بر این شده است که یک دستگاه دیگر نیز در قاضیان جهت سهولت دسترسی شهروندان ایجاد شود.

شهردار بندرانزلی یادآور شد: این دستگاه دارای 8 درگاه بوده که شهروندان بعد از تفکیک زباله می توانند به عنوان تشویق توسط این دستگاه جهت دریافت وجه تعیین شده یا کارت اعتباری خود را شارژ کرده یا پول نقد دریافت کنند. ضمن اینکه افراد از منزل نیز می توانند به تفکیک زباله پرداخته و مبلغ تعیین شده را دریافت کنند.

او با بیان اینکه به دلیل رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از انباشت پسماند و زباله ها در این منطقه تفکیک زباله از مبدا از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: حفظ محیط زیست بندر انزلی به دلیل برخورداری از تالاب و دریا دارای اهمیت ویژه ای است تاجاییکه فردا مصاحبه ای با جایکا ژاپن در خصوص سرمایه گذاری این کشور بر روی این تالاب خواهیم داشت.

بدری اظهار کرد: کشور ژاپن برغم تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشور در نظر دارد روی این تالاب سرمایه گذاری کرده و فعالیت خود در این منطقه را آغاز کند.

شهردار بندرانزلی در پایان ضمن قدردانی از تهمتن عضو فعال در حوزه عمرانی شورای شهر و مسئولان استانی فعال در آتش نشانی و محیط زیست از همشهریان خود خواست برای حفظ این دستگاه و تامین سلامت عمومی از طریق تفکیک پسماند و زباله با مسئولان حوزه شهری بندرانزلی همکاری کنند.

نظر شما