در پی اعلام آخرین مصوبات ستاد کرونا مطرح شد؛

اعمال محدودیت برای ۴۶ شهرستان دیگر/ محدودیت برای تمرین و مسابقات ورزشی در برخی شهرستان ها / اعمال محدودیت کرونایی در مراکز ۲۵ استان/ بیماران زمینه دورکار هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۳:۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۰۶۷۷
اعمال محدودیت برای ۴۶ شهرستان دیگر/ محدودیت برای تمرین و مسابقات ورزشی در برخی شهرستان ها / اعمال محدودیت کرونایی در مراکز ۲۵ استان/ بیماران زمینه دورکار هستند
سخنگوی ستاد ملی کرونا در نشست آنلاین به تشریح مصوبات ستاد مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا در ابتدای سخنان خود در این نشست با اشاره به برخی محدودیت ها گفت: امروز چهل و دومین نشست مبارزه با کووید 19 با حضور رییس جمهور برگزار شد.

او افزود: در این نشست رییس جمهور رهنمودهای مقام معظم رهبری را بررسی کردند و در مورد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی بحث شد.

رئیسی با اشاره به برخی محدودیت ها تاکید کرد: مصوبات مهم امروز مورد بررسی قرار گرفت. هفته گذشته محدودیت های رده شغلی یک، دو و سه در ۴۳ شهرستان ها اعمال شد که این محدودیت ها تمدید می شود همچنین مصوبات استان تهران و البرز تمدید می شود و مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ادامه داد: تمامی بخش های عمومی و غیر دولتی مکلف هستند اسامی بیماران مبتلا به کرونا یا مشکوک به کرونا را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند و قرار شد در 46 شهرستان علاوه بر 43 شهرستانی که قبلا اعلام شد ممنوعیت فعالیت گروه های شغلی سه و چهار شامل مدارس، دانشگاه ، زبان سرا ها، کتاب خانه ها، موزه ها ، آرایشگاه ها،  مصلی مساجد و ... ایجاد شود.

به گفته او از برگزاری مراسم، همایش، فعالیت قهوه خانه ، کافی شاپ ها و چایخانه جلوگیری می شود.

رئیسی ادامه داد: 25 مرکز استان هم شامل محدودیت هستند و رعایت پروتکل ها باید جدی گرفته شود.

او افزود: برخی فروشگاه ها شامل رده های شغلی 2 از جمله پاساژها، مراکز خرید، تمرین و مسابقات ورزشی، قنادی، آبمیوه و مراکز تهیه و طبخ غذا ، فروش ماشین، لوازم خانگی، تزیینات داخلی ساختمان، عکاسی، مشاوره املاک،  فرش فروشی ها، کیف و کفش، خیاطی، خراطی، لوازم آرایشی و بهداشتی شامل محدودیت ها می شوند.

رئیسی گفت: اعمال محدودیت‌های جدید در 46  شهرستان فعلاً به مدت 10 روز خواهد بود که از چهارشنبه آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه  اعمال محدودیت های استان تهران در دو شهرستان ادامه دارد، گفت: محدودیت ها همچنان به قوت خود باقی است و  کارکنان با  50 درصد ظرفیت به فعالیت می پردازند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

او ادامه داد: بیماران زمینه ای دور کار هستند و محدودیت های شغلی برای رده های دو،سه و چهار هم اعمال می شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اسامی این 46 شهرستان نیز بیان کرد: در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار، در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، اما قابل تمدید خواهد بود.

//انتهای پیام: 1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز