سخنگوی جمعیت هلال احمر:

آماده باش نیروهای هلال احمر ۴ استان برای کمک به ترکیه/ ترکیه تاکنون درخواست کمک نکرده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۳:۳۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۰۶۹۱
آماده باش نیروهای هلال احمر ۴ استان برای کمک به ترکیه/ ترکیه تاکنون درخواست کمک نکرده است
محمد نصیری گفت: هلال احمر ایران آماده کمک رسانی به مردم زلزله زده ترکیه است اما تا این لحظه درخواست کمک از ما نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به دنبال وقوع زمین لرزه 6.6 ریشتری در جنوب غربی کشور ترکیه و جان باختن و مصدوم شدن صدها نفر، جمعیت هلال احمر ایران اعلام امادگی کرد تا به حادثه دیدگان این زمین لرزه امدادرسانی کند.

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: نیروهای هلال احمر تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان در آماده‌باش هستند که در صورت لزوم همراه اقلام مورد نیاز به کشور ترکیه اعزام شوند.

او افزود: هلال احمر کشور ترکیه در سال گذشته نخستین کشوری بود که در سیل اقدام به امدادرسانی و ارسال محموله قابل توجهی به ایران و سیل‌ زدگان گلستان کرد. روز گذشته معاون بین‌الملل جمعیت هلال احمر به صورت تلفنی گفت‌ و گویی با مقامات ترکیه داشت و آمادگی کشورمان را برای امدادرسانی و ارسال کمک ها به این کشور اعلام کرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تا این لحظه هنوز درخواستی از جمعیت هلال احمر ترکیه برای امدادرسانی و ارسال محموله به جمعیت هلال احمر ایران نشده است. نحوه استمداد و کمک رسانی در این زمینه منوط به کشور ترکیه است ولی تا این لحظه هیچ درخواستی برای امدادرسانی نداشته‌ایم. طبیعتاً چنانچه درخواست از جمعیت هلال احمر ترکیه به جمعیت هلال احمر ایران ارسال شود در اسرع وقت محموله‌ امدادرسانی به کشور ترکیه در بخش های مختلف ارسال خواهد شد.

نصیری در پایان در خصوص زمینه هایی که هلال احمر ایران می تواند به زلزله زدگان ترکیه ای کمک کند، افزود: هلال احمر کشورمان در آمادگی کامل است و این بستگی به کشور ترکیه دارد که چه کمک هایی از ما درخواست کند و هلال احمر نیز در این عرصه در کنار مردم آسیب دیده ترکیه است.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز