استقرار اتاق بازی در تمامی مدارس نابینایان

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۴:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۰۷۸۱
استقرار اتاق بازی در تمامی مدارس نابینایان
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از سایر دانش آموزان به ساحت تربیت بدنی نیاز دارند گفت: برای ارتقای کیفیت فعالیتهای ورزشی در سال جاری اتاق بازی نیز در تمامی مدارس دانش آموزان با آسیب بینایی مستقر خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیزدهمین دوره گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای کمیته پارالمپیک برگزار شد و در این مراسم نمادین ۸ هزار و ۶۵۰ بسته ورزشی از سوی کمیته ملی پارالمپیک به دانش آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران تحت پوشش سازمان بهزیستی در محل مجموعه ورزشی انقلاب تهران اهدا شد.

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست ضمن تقدیر از کمیته ملی پارالمپیک برای اهدای ۸ هزار و ۶۵۰ بسته ورزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد:  فدراسیون ورزش های معلولین از سال ۱۳۵۷ آغاز بکار کرد و از  سال ۱۳۵۸ این فدراسیون با نام  فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به فعالیت خود ادامه داد.

وی افزود:از سال ۱۳۸۲ هر ساله مراسم روز ملی پارالمپیک برگزار می شود و امسال سیزدهمین دوره این مراسم با  اهدای هدایای ورزشی  به دانش آموزان با نیاز های ویژه همراه شده است.

حسینی با اشاره به فعالیت های ورزشی دانش آموزان استثنایی گفت: سال گذشته ۱۵ هزار دانش آموز با نیاز های ویژه در  گروه های ۷ گانه از بین ۱۵۲ هزار دانش آموز استثنایی  درمسابقات ورزشی از سطح مدرسه تا کشور شرکت کردند و هر ساله این مسیر با پویایی تداوم خواهد داشت.

معاون وزیر یکی از ساحت های مهم شش گانه تعلیم و تربیت را ساحت تربیت بدنی و سلامت دانست و گفت:  این ساحت یکی از ساحت های مهم در تحرک بدنی، سلامت، نشاط، عزت نفس و خود پنداری مثبت است که بر کیفیت بخشی به زندگی دانش آموزان و ۵ ساحت دیگر اثر مستقیم دارد.

او افزود: فعال کردن کانون های ورزشی درون مدرسه ای، برگزاری و توسعه کمی  کیفی ورزش ها، تعریف حداقل یک ورزش حرفه ای برای هر یک از گروه های هفتگانه تحت پوشش، استاندارد سازی ورزش ها، استاندارد سازی منابع و تجهیزات ورزشی از جمله فعالیت هایی است که در آموزش و پرورش استثنایی برای سلامت و نشاط دانش آموزان در حال انجام است.

حسینی با اشاره به روز ملی پارالمپیک اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از سایر دانش آموزان به ساحت تربیت بدنی نیاز دارند و  این روز  گامی در جهت شناسایی استعدادها، تحرک بدنی و افزایش کیفیت زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

او افزود: برای ارتقای کیفیت فعالیت های ورزشی در سال جاری ۳۷۰ سالن ورزشی دویست متری درون مدرسه ای در مدارس استثنایی احداث خواهد شد و اتاق بازی نیز در تمامی مدارس دانش آموزان با آسیب بینایی مستقر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ حسینی در پایان گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در قالب نهضت توان افزایی مجموعه تجهیزات ورزشی که دانش آموزان استنثنایی نیاز دارند را به کمک سایر دستگاه ها فراهم کنیم تا شاهد تحرک، نشاط، تندرستی و سلامت بیش از پیش این دانش آموزان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز