مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران:

خبر تکمیل ظرفیت بهشت زهرا صحت ندارد/ ثبت بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سایت بهشت زهرا/ افزایش تعداد فوتی‌های روزانه تهران

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۶:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۰۸۳۱
خبر تکمیل ظرفیت بهشت زهرا صحت ندارد/ ثبت بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سایت بهشت زهرا/ افزایش تعداد فوتی‌های روزانه تهران
سعید خال گفت: بهشت زهرا قریب به ۹ ماه است که در بحران به سر می‌برد اما خبر تکمیل ظرفیت بهشت زهرا صحت ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص خبری مبنی بر تکمیل ظرفیت سازمان بهشت زهرا در برابر حجم زیاد فوتی‌ها در این روزها گفت:  به هیچ وجه چنین خبری صحت ندارد در حالی که بهشت زهرا قریب به ۹ ماه است که در بحران به سر می‌برد.

او ضمن اشاره به توانمندی‌های سازمان بهشت‌زهرا افزود: این سازمان تلاش کرده با برنامه‌ریزی‌های مناسب این بحران را پشت سر بگذارد.

خال تصریح کرد: اگر چه ما ۲۵۰ روز است که در شرایط بحرانی قرار داریم اما همکاران ما در سازمان بهشت‌زهرا از صبح زود تا ساعات خارج از وقت اداری مشغول به کار هستند.

مدیر عامل بهشت زهرا با اشاره به خبر تکمیل ظرفیت بهشت زهرا ادامه داد: اگر این اخبار به این معنا باشد که در این سازمان مشکلی وجود دارد آن را تکذیب کنم اما آیا بدین معنا است که ما در بحران قرار داریم باید بگویم که صحیح ما چندین ماه است که در بحران به سر می بریم.

او از از همشهریان درخواست کرد به جای اهمیت دادن به این قبیل اخبار در فضای مجازی بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی بپردازند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: مدیریت شهری تهران تلاش کرده بهترین تمهیدات را در این خصوص بیندیشد تا هر عزیز داغداری که به این سازمان مراجعه می‌کند از نهایت تکریم و احترام برخوردار شود.

خال اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از متوفی کرونا در سایت کامپیوتری سازمان بهشت زهرا پذیرش شده است و همچنین تمامی پرسنل در حالت آماده باش قرار دارند و ستاد بحران نیز تشکیل شده است.

او با اشاره به تعداد ۲۰۰ نفر فوتی روزانه کرونا در تهران گفت: در حال حاضر حدوداً ۱۵۰ نفر به فوتی‌های تهران افزوده شده است و در نتیجه کار مضاعفی، دو برابر نیرو،امکانات و تجهیزات بیشتری را می‌طلبد.با تمام این تفاسیر سعی کردیم که تمامی عزیزان داغداری که به ما مراجعه می‌کنند از احترام ویژه‌ای برخوردار شوند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: ما یک سازمان بدون تعطیلی هستیم و در چند ماه اخیر تمامی پرسنل بدون تعطیلی در روزهای اعیاد، مناسبت ها و ... مشغول به فعالیت بودند.

او درخصوص محدودیت‌های اعمال شده در ورودی‌های بهشت زهرا افزود:  محدودیت های اعمال شده برای آن مدت مشخص بود  در حال حاضر از ۱۶ درب بهشت زهرا ۱۴ در به آن بسته است و فقط درب باب شهدا و درب باب زهرا باز است  اما ما عاجزانه از مردم می‌خواهیم که تنها در موارد تدفین به بهشت‌زهرا رجوع کند و دیگر موارد از ورود به بهشت زهرا ممانعت کنند.

خال تصریح کرد: بهشت زهرا یک سازمان خدماتی است و تعطیلی کامل آن تحت هیچ شرایطی ممکن نیست.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در خصوص طرح ارائه تعداد مشخص کارت به خانواده های داغدار برای محدودیت حضور در بهشت‌زهرا گفت:  در حال حاضر با توجه به بازرسی‌های میدانی که از بهشت زهرا صورت گرفته است ما شاهد این موضوع بوده‌ایم که خود خانواده‌ها بیشتر ۱۰ یا ۱۲ نفر به این سازمان برای مراسمات خود حضور پیدا نمی‌کنند.

او ادامه داد شهروندانی که نمی‌توانند سوم بگیرند و نه  هفتم و نه چهلم و در واقع سوگواران خموش هستند. ولی باید در حین مراجعه به این سازمان با حداقل افراد مراجعه کنند تا بتوانند از خدمات نیز بهره مند شوند.

خال با اشاره به خستگی کادر درمان و همچنین پرسنل سازمان بهشت زهرای تهران از مردم در خواست کرد: تا با رعایت پروتکل های بهداشتی باری از دوش این افراد بردارند. به طور مثال در فروردین‌ماه که ما ۱۱۹ فوتی در تهران داشتیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و تعطیلی های کامل باعث شد این عدد در اردیبهشت ماه به ۹ برسد.

او ضمن تشکر از نیروهای جهادی بیان کرد: مردم خیالشان راحت باشد ما هیچ مشکلی در بهشت‌زهرا نداریم اما این به معنا نیست که مردم دست از رعایت پروتکل های بهداشتی بردارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز