سخنگوی هلال احمر مطرح کرد:

توزیع ۲۴۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان/ فعالیت ۱۳هزار آمر سلامت در کشور/ هلال احمر مجوز توزیع واکسن آنفلوانزا را ندارد/ واردات داروهای کرونا در دستور کار

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۸:۳۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۲
توزیع ۲۴۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان/ فعالیت ۱۳هزار آمر سلامت در کشور/ هلال احمر مجوز توزیع واکسن آنفلوانزا را ندارد/ واردات داروهای کرونا در دستور کار
چهارمین نشست خبری سخنگوی جمعیت هلال احمر و تشریح اقدامات طرح آمران سلامت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود گفت: میزان مشارکت های مردمی در 8 ماه اخیر برابر با 162 میلیارد تومان بوده است که از این رقم 61 میلیارد تومان نقدی بوده است.

او افزود: ما مصمم هستیم در حوزه مالی به صورت شفاف عمل کنیم. 35 میلیارد تومان صرف 240 هزار بسته غذایی شده است که به نیازمندان اعطا شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طرحی که امروز در دستور کار است و  داوطلبان هلال احمر در آن نقش موثری دارند طرح آمران سلامت است که با حضور 13 هزار داوطلب در چهار هزار پایگاه در سراسر کشور در حال انجام است. در این طرح 560 خانه هلال نیز مشارکت می کنند و 79 مجمع خیریه نیز با ما همکاری می کنند. هلال احمر برای بحران تشکیل شده است تا التیام بخش باشد و کمک کند. امروز در بحران کرونا قرار داریم و به همین علت به دستور رهبری لبیک گفتیم.

او افزود: 80 هزار بسته غذایی در مناطق محروم قم توزیع خواهد شد که هر کدام از آن ها نزدیک به 300 هزار تومان ارزش دارد و مجموعا 24 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد.

نصیری ادامه داد: 2251 ماموریت امدادی در ماه گذشته داشتیم که 44 درصد ماموریت ها نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است که نشان می دهد حجم سفرها و ترددها کاهش پیدا کرده است. در حوزه کوهستان 19 درصد امدادرسانی ها افزایش داشته است. افراد به علت اینکه آموزش های لازم را ندیده اند و ناآشنا هستند این اتفاقات رقم می خورد. تهران، مازندران و فارس در این حوزه بیشترین حوادث را به خود اختصاص دادند.

او در تشریح عملیات ها گفت: استان فارس 14 درصد ، استان تهران 9 درصد و استان مازندران 8 درصد حوادث کوهستان را به خود اختصاص دادند. در یک ماه گذشته 54 مصدوم حوزه کوهستان نجات داده شدند و ماموریت های این حوزه در 29 استان انجام شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: عملیات امداد و نجات در کوهستان بسیار هزینه بر و زمان بر است به همین علت باید شهروندان در این زمینه دقت کرده و آموزش های مربوطه را  طی کرده باشند.

نصیری گفت: هلال احمر بازوی کمکی وزارت بهداشت برای توزیع انسولین است. آنچه که معاونت غذا و دارو به ما تخصیص می دهد همان میزان توزیع می شود.  میزان توزیع و سهمیه انسولین به میزان سابق است و هیچ کمبودی نسبت به گذشته وجود ندارد اما درخواست کرده ایم سهمیه ما را افزایش دهند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ترکیه نسبت به ایران در بحران ها مهربان بوده است و در سیل سال گذشته نیز اولین کشور بود که به ما کمک کرد ما نیز اعلام کرده ایم که در صورت نیاز به آن ها کمک خواهیم کرد اما تا به امروز درخواست کمکی نشده است. همچنین ما به هلال احمر آذربایجان نیز پیام تسلیتی ارسال کردیم که در جنگ با ارمنستان تعدادی از پرسنل هلال احمر این کشور جان خود را از دست داده اند.

نصیری اذعان کرد: 54 هزار نفر در قالب خانه های هلال و 22 هزار سرباز تحت آموزش ما قرار گرفته اند. یکی از اصلی ترین ویژگی های ما پیشرو بودن است. و برنامه های زیاد رادیویی و تلویزیونی در این راستا تولید شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: پرونده آقای پیوندی با ما مرتبط نیست و بیشتر پرونده ایشان به هلال احمر مربوط نیست. باید این پرونده را از دستگاه قضایی پیگیری کرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ما به دنبال استخدام 1000 نیروی جدید در هلال احمر هستیم که مقوله ای زمان بر است اما مقرر شده است فرایندهای آن با سرعت انجام شود و هنوز سهمیه استان ها مشخص نشده است. سال هاست که هلال احمر استخدام نداشته است. متخصصین هلال احمر در حال بازنشسته شدن هستند و به همین علت نیاز است تا نیروی موظف از این متخصصین پیش از بازنشستگی کسب تجربه کنند.

نصیری ادامه داد: توزیع واکسن آنفلوانزا صرفا برای گروه های خاص از طریق خانه های بهداشت صورت می گیرد و هلال احمر مجوز توزیع واکسن آنفلوانزا را ندارد و آن تعدادی را که داشته است به وزارت بهداشت ارجاع داده شده است. سیاست فعلی وزارت بهداشت این است. ما نقشی در عرصه واردات واکسن آنفلوانزا و انسولین نداریم اما در داروهای کرونا در کنار وزارت بهداشت کمک کننده در عرصه واردات هستیم.

او افزود: امروز هلال احمر داروهای مهم از جمله رمدسیور را نیز به کشور وارد می کند و واردات سایر داروهای کرونا نیز در دستور کار است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز