محسن هاشمی در دویست و چهل و ششمین جلسه شورا:

احتمال سونامی و فاجعه انسانی در آذر/ تلفات کرونا چندین برابر میزان متوسط شهدای جنگ تحمیلی و ماههای اوج انقلاب اسلامی

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۱۰۱۲
احتمال سونامی و فاجعه انسانی در آذر/ تلفات کرونا چندین برابر میزان متوسط شهدای جنگ تحمیلی و ماههای اوج انقلاب اسلامی
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقایسه آمار مرگ در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش حدود 100 درصدی را نشان می دهد گفت: تلفات کرونا در هشت ماهه نخست سال جاری در تهران، چندین برابر میزان متوسط شهدای جنگ تحمیلی و ماههای اوج انقلاب اسلامی بیشتر بوده است و متاسفانه برخلاف موج نخست و دوم کرونا که پس از اوج گیری دچار کاهش گردید، موج سوم که مهرماه آغاز شد در آبان تشدید شده است و اگر اقدام موثری برای مهار آن صورت نگیرد، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر گردد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی در ابتدای دویست و چهل و ششمین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن ولادت پیامبر بزرگ اسلام گفت: ابتدا ایام مبارک ولادت خاتم الانبیا، محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت را گرامی می داریم، رسول اکرم، برترین خلقت خداوند در جهان و مصداق کامل انسان کامل و جانشین خداوند در هستی است، قرآن اخلاق پیامبر را یکی از برجسته ترین خصوصیات و ویژگی های ایشان می داند، اخلاقی که در سعه صدر و تحمل بی نظیر سختی ها، تندی ها و ناملایمات در راه ماموریت عظیم رسالت تجلی یافت.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)، با این اخلاق نیکو و مکارم اخلاقی توانست ماموریت بزرگ رسالت را به نتیجه برساند و در سخت ترین سرزمین ها و خشن ترین مردمان، دین مهربانی، مدارا و نیکوکاری را ترویج نماید.

رسول خدا، پاسخ بدی را با نیکی، اهانت را با احترام، دشنام را با سلام، زشتی را با زیبایی و خشونت را با مهربانی می داد و با این سیره بزرگترین دشمنانش راهی جز گرویدن به اسلام نیافتند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در ایام ولادت این یگانه تاریخ بشریت، شاهد دو پدیده زشت هستیم: نخست توهین به مقدسات و اعتقادات یک ونیم میلیارد مسلمان، از سوی برخی جریانات مشکوک با حمایتهای دولتی در غرب، که به نام آزادی بیان، حریم اعتقادات امت بزرگ اسلام را نقض می کنند، آنهم در مورد دینی که توهین به مقدسات مشرکین را نیز برای مسلمانان نهی و همواره دعوت به جدال احسن، گفتگو و محترم شمردن شخصیت و اعتقادات انسانها و استفاده از ابزار دلیل و منطق بجای توهین و تمسخر نموده است.

هاشمی افزود: بدیهی است که آزار و رنجاندن صدها میلیون مسلمان و تحریک عواطف و احساسات پاک دینی آنان، هرچه باشد آزادی بیان نیست، آزادی بیان در بستر گفتگو و عقلانیت و احترام به یکدیگر مفهوم پیدا می کند نه اهانت و تحریک و تحقیر دیگر انسانها.

هاشمی گفت: دومین پدیده زشت، رفتار خشونت آمیز گروهی از متحجران به نام اسلام و دامن زدن به اسلام هراسی از سوی این گروه است، گرچه ایجاد و تقویت و توسعه این فرقه های انحرافی در جهان اسلام در دهه های گذشته با حمایت برخی دولتهای عربی و سرویس های امنیتی غربی صورت گرفته است اما حفظ هوشیاری ملتهای اسلامی در دوری جستن از این رفتارها و تاکید بر پاسخهای مدنی، قانونی و اخلاقی به اهانت های انجام شده به پیامبر اکرم(ص) امروز برای دفاع از هویت اسلامی ونبوی ضروری است.

وی افزود: نکته دیگر، هشدار در مورد وضعیت پاندمی کرونا در تهران است، میزان تلفات کرونا در تهران، در دهه نخست آبان، معادل سایر علل مرگ بوده است و مقایسه آمار مرگ در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش حدود 100 درصدی می باشد.

هاشمی در ادامه اظهار داشت: تلفات کرونا در هشت ماهه نخست سال جاری در تهران، چندین برابر میزان متوسط شهدای جنگ تحمیلی و ماههای اوج انقلاب اسلامی بیشتر بوده است و متاسفانه برخلاف موج نخست و دوم کرونا که پس از اوج گیری دچار کاهش گردید، موج سوم که مهرماه آغاز شد در آبان تشدید شده است و اگر اقدام موثری برای مهار آن صورت نگیرد، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر گردد.

هاشمی گفت: خوشبختانه در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران، به تفاهم خوبی در جهت راهکارهای مهار موج سوم کرونا دست پیدا کردیم که طی نامه مشترکی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهیم داد.

نظر شما