چگونگی مصونیت زنان باردار در ابتلا به کرونا و دیگر بیماری های ویروسی

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۲۳:۴۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۱۰۹۰
چگونگی مصونیت زنان باردار در ابتلا به کرونا و دیگر بیماری های ویروسی
سولماز پیری با بیان اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد تا فرد فقط با یک بار تردد در محافل به کرونا مبتلا نشود، گفت: زنان باردار با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی یا علائم گوارشی در خود یا یکی از اعضای خانواده باید اقدامات احتیاطی همچون زدن ماسک در منزل، رعایت فاصله دو متر با فرد بیمار و قرنطینه او در یک اتاق مجزا را انجام دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هیچ فردی از خطر ابتلا به کرونا در امان نیست. در این شرایط گروه‌های حساس، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، زنان‌باردار و کودکان زیر سه سال بیش از پیش در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. با توجه به شدت گرفتن بیماری کرونا باید بیش از پیش چگونگی مهار و مصونیت در برابر این ویروس را به زنان باردار گوش‌زد کرد.

زنان باردار گروه آسیب پذیر در برابر کرونا

سولماز پیری، فلوشیپ تخصصی زنان و زایمان درباره خطرات ابتلای زنان باردار به کرونا به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: به‌دلیل شیوع کرونا اطلاعات در زمینه چگونگی مصونیت در برابر کرونا همچون زدن‌ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها از سوی رسانه‌ها به‌شکل مداوم بازگو می‌شود.

 او افزود: زنان باردار با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی یا علائم گوارشی در خود یا یکی از اعضای خانواده باید اقدامات احتیاطی همچون زدن ماسک در منزل، رعایت فاصله دو متر با فرد بیمار و قرنطینه او در یک اتاق مجزا را انجام دهند، چون اقدامات احتیاطی برای مصونیت در برابر کرونا مناسب است. باید از میزان تماس با فرد بیمار کاسته شود. 

 این فلوشیپ تخصصی زنان و زایمان با بیان اینکه ویروس‌های عفونی از طریق قطرات آلوده بزاق، عطسه و ...  منتقل می‌شوند، تاکید کرد: در ایام کرونا مخاطرات فراوان زنان باردار را به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر تهدید می‌کند. برای این گروه تمامی ریسک‌هایی که برای افراد غیرباردار وجود دارد برای آنها نیز صدق می‌کند. 

تستی برای ابتلای خفیف یا شدید به کرونا وجود ندارد، مراقب باشید

پیری افزود: در صورت ابتلا به بیماری مشخص نیست که فرد به شکل خفیف یا شدید مبتلا می‌شود. در این شرایط همگان باید برای مصونیت در برابر این ویروس تلاش کنند. 

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار مصونیت دنبال دارد

به گفته او واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت و تمامی سازمان‌های مربوطه تاکید شده است. آنفلوانزا و کرونا هر دو بیماری ویروسی هستند واکسن آنفلوآنزا به میزان قابل توجهی محافظت کننده است. 

پیری با بیان اینکه تست‌های کرونا مثبت و منفی کاذب فراوان دارد، گفت:  با تزریق واکسن آنفلوآنزا از بروز دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا به‌طور همزمان جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه در ایام کرونا تزریق واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار توصیه می‌شود، افزود: این واکسن برای زنان باردار و جنین هیچ ضرری ندارد.

پیری تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا فرد را در برابر ابتلا به انواع ویروس‌ها مصون نگه می‌دارد. درضمن شست‌وشوی دست هم  از بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. 

زنان باردار کرونا را جدی بگیرند

 این فلوشیپ تخصصی زنان و زایمان با بیان اینکه زنان باردار از هر گونه تردد غیرضرور در اماکن عمومی پرهیز کنند، گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد تا فرد فقط با یک بار تردد در محافل به کرونا مبتلا نشود. پس با این تفاسیر زنان باردار به ویژه افرادی که در ماه‌های آخر بارداری هستند از هر گونه ترد غیرضرور پرهیز کنند. 

کودکان ناقل انواع بیماری‌های ویروسی

پیری با بیان اینکه امکان ابتلای کودکان به بیماری‌های ویروسی و انتقال آن به دیگر اعضای خانواده فراوان است، افزود: اگر کودک دچارعلائم بیماری شود، مادر باردار و کودک بالای سه سال باید در خانه ماسک بزنند. همچنین مادر باردار در معرض آب بزاق، ادرار و مدفوع کودک بیمار قرارنگیرند و درصورت لزوم باید ماسک‌زده و دستکش بپوشند. 

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز