رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش:

راه اندازی مجمع خیرین ازدواج جوانان توسط وزارت ورزش/تامین جهیزیه جوانان در شرف ازدواج

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳۱
راه اندازی مجمع خیرین ازدواج جوانان توسط وزارت ورزش/تامین جهیزیه جوانان در شرف ازدواج
مریم نجابتیان با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش چند برابری قیمت کالا‌ها و اجاره بها گفت: در کنار همه این مشکلات اقتصادی، کرونا نیز به آن اضافه شده است و ماحصل این وضعیت این شده است که در بحث ازدواج جوانان و فرزند آوری دچار مشکل شده‌ایم. وی با بیان اینکه ازدواج آسان ازدواجی است که با سادگی شروع می‌شود، تصریح کرد: باید موانعی که در مسیر ازدواج آسان وجود دارد یعنی مشکلات اقتصادی، مشکلات اشتغال و مسکن را برداریم تا این اتفاق رخ دهد. رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش و جوانان درباره اقدامات این وزارت خانه عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان و بخصوص معاونت امور جوانان، به عنوان یک دستگاه هماهنگ کننده تلاش کرده است در حوزه ازدواج جوانان فرهنگ سازی کند و در این راستا، مجمع خیرین را در سطح ملی و استانی راه اندازی کرده‌ایم. وی افزود: هم سال گذشته و هم در سال جاری از طریق مجمع خیرین، توانستیم به خیلی از جوانانی که در آستانه ازدواج بودند و از نظر تامین جهیزیه و مراسم عقد و عروسی دچار مشکل بودند، کمک کنیم. نجابتیان با بیان اینکه محور فعالیت‌های هفته ازدواج را روی موضوع کمک‌های خیرین به جوانان قرار داده‌ایم، اظهار کرد: سال گذشته محور برنامه‌ها بر اساس شعار «ازدواج ساده، مهربانی و محبت» بود و امسال محور برنامه‌ها را «ازدواج جوانان با همراهی خیرین» قرار دادیم. وی ضمن اشاره به اینکه یک سوم از ازدواج‌ها ناکام می‌مانند، گفت: برای اینکه یک جوان ازدواج کند مسائلی زیادی باید مورد توجه قرار گیرد؛ یک جوان نیازمند شغل و امید به آینده است و نمی‌توان با یک دستگاه به این هدف دست پیدا کرد. در حوزه جوانان تلاشمان این بوده است که آموزش و مشاور را محور قرار دهیم، اما برای اینکه یک ازدواج شکل بگیرد و دوام داشته باشد باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند. رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه برای ازدواج، جوانان نیازمند شغل هستند، عنوان کرد: متاسفانه عدم توان امکان ازدواج برای جوانان مشکلات اجتماعی زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم نجابتیان با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش چند برابری قیمت کالا‌ها و اجاره بها گفت: در کنار همه این مشکلات اقتصادی، کرونا نیز به آن اضافه شده است و ماحصل این وضعیت این شده است که در بحث ازدواج جوانان و فرزند آوری دچار مشکل شده‌ایم.

او با بیان اینکه ازدواج آسان ازدواجی است که با سادگی شروع می‌شود، تصریح کرد: باید موانعی که در مسیر ازدواج آسان وجود دارد یعنی مشکلات اقتصادی، مشکلات اشتغال و مسکن را برداریم تا این اتفاق رخ دهد.

رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش و جوانان درباره اقدامات این وزارت خانه عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان و بخصوص معاونت امور جوانان، به عنوان یک دستگاه هماهنگ کننده تلاش کرده است در حوزه ازدواج جوانان فرهنگ سازی کند و در این راستا، مجمع خیرین را در سطح ملی و استانی راه اندازی کرده‌ایم.

او افزود: هم سال گذشته و هم در سال جاری از طریق مجمع خیرین، توانستیم به خیلی از جوانانی که در آستانه ازدواج بودند و از نظر تامین جهیزیه و مراسم عقد و عروسی دچار مشکل بودند، کمک کنیم.

نجابتیان با بیان اینکه محور فعالیت‌های هفته ازدواج را روی موضوع کمک‌های خیرین به جوانان قرار داده‌ایم، اظهار کرد: سال گذشته محور برنامه‌ها بر اساس شعار «ازدواج ساده، مهربانی و محبت» بود و امسال محور برنامه‌ها را «ازدواج جوانان با همراهی خیرین» قرار دادیم.

او ضمن اشاره به اینکه یک سوم از ازدواج‌ها ناکام می‌مانند، گفت: برای اینکه یک جوان ازدواج کند مسائلی زیادی باید مورد توجه قرار گیرد؛ یک جوان نیازمند شغل و امید به آینده است و نمی‌توان با یک دستگاه به این هدف دست پیدا کرد. در حوزه جوانان تلاشمان این بوده است که آموزش و مشاور را محور قرار دهیم، اما برای اینکه یک ازدواج شکل بگیرد و دوام داشته باشد باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه برای ازدواج، جوانان نیازمند شغل هستند، عنوان کرد: متاسفانه عدم توان امکان ازدواج برای جوانان مشکلات اجتماعی زیادی ایجاد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز