مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

پاییز کم بارش تری در پیش داریم/ تاثیر پدیده انسو بر آب و هوای کشور/ آخرین وضعیت آب و هوای پایتخت طی هفته آینده

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۴:۵۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۱۲۴۵
پاییز کم بارش تری در پیش داریم/ تاثیر پدیده انسو بر آب و هوای کشور/ آخرین وضعیت آب و هوای پایتخت طی هفته آینده
صادق ضیائیان گفت: در مجموع فصل پاییز 99 نسبت به بلندمدت کم بارش تر خواهد بود. این کاهش به قدری است که بارش ها نسبت به سال گذشته نیز کم تر خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهمیت و اثرات آب و هوا بر زندگی و نحوه فعالیت جوامع بشری، همواره نظر انسان را به خود جلب نموده است و به گونه ای که امروز هزاران مرکز در سراسر جهان در این راستا فعالیت می کنند. امری که در کشور ما نیز حائز اهمیت است و بسیاری از فعالیت ها از جمله کشاورزی بر اساس آن انجام می شود و طبیعتا پیش بینی آب و هوا تا پایان سال نیز می تواند برای بسیاری از شهروندان حائز اهمیت باشد.

ورود سامانه جوی به کشور به زودی

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: موانعی که در چند وقت اخیر بر روی جو کشور وجود داشت و مانع ورود سامانه جوی به کشور می شد در حال برطرف شدن است.

او افزود: با برطرف شدن موانع جوی امید است به زودی بارش ها در کشورمان شروع شود. پیش بینی ما این است که در مجموع فصل پاییز 99 نسبت به بلندمدت کم بارش تر خواهد بود. این کاهش به قدری است که بارش ها نسبت به سال گذشته نیز کم تر باشد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پیش بینی های فصلی به گونه ای است که که ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد و دقت آن ها کم تر است. طبیعتا هر چه بازه زمانی پیش بینی بیشتر باشد، دقت آن نیز پایین خواهد آمد. در فصل زمستان پیش بینی ما این است که اغلب استان های کشور بارش طبیعی داشته باشند.

بارش ها تا حدودی در برخی نقاط بیش از وضعیت نرمال است

ضیائیان ادامه داد: در برخی نقاط ممکن است بارش ها تا حدودی بیش از وضعیت نرمال باشد. از نظر دمایی نیز پیش بینی نرمالی برای ماه های آینده تا پایان سال داریم. نرمال به این معنا است که میانگین آنچه در بلندمدت رقم خورده است باز هم تکرار خواهد شد. زمستان نرمالی که امسال خواهیم داشت به این معنا است که بارش ها همچون سال های گذشته رقم می خورد.

او افزود: ما زمستانی با تمام شاخص های زمستانی در پیش داریم. ما از امروز نمی توانیم پیش بینی سیلاب داشته باشیم. اصولا 3 روز قبل از وقوع سیل می توان در خصوص آن هشدار داد و آن را پیش بینی کرد. انتظار می رود نوار شمالی کشور امسال بارش های بیشتری در فصل زمستان داشته باشند.

تاثیر پدیده انسو بر آب و هوای کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی و غربی استان هایی هستند که با بارش های بیشتری در زمستان مواجه خواهند شد اما به علت اینکه پیش بینی ها بلندمدت است شاید در آن تغییراتی ایجاد شود.

ضیائیان گفت: امسال پدیده انسو بر آب و هوای کشور تاثیر مستقیم گذاشته است. این پدیده بر روی آب و هوای کشور در فصل پاییز موثر است. انسو بر فصل زمستان تاثیرگذار نیست. این پدیده در حوالی خط استوا رقم می خورد و بارش های کم تر در فصل پاییز نیز به علت وقوع این پدیده است.

آب و هوای تهران در روزهای آتی

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی در خصوص هوای تهران در روزهای پایانی هفته جاری خاطرنشان کرد: انتظار می رود از فردا بعد از ظهر وزش باد در تهران آغاز شود و این امر سبب می شود تا هوای تهران به سمت پاکی پیش رود.

او گفت: دوشنبه صبح همچنان آلودگی هوا وجود دارد. دوشنبه هوای تهران پایدار است اما به علت اینکه روز سه شنبه تعطیل است و تولید آلاینده ها کمتر خواهد بود، انتظار نمی رود که سه شنبه و چهارشنبه با آلودگی زیادی مواجه شویم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز