کسانی که این شغل را دارند بیشتر در معرض کرونا هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۵۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۱۶۰۳
کسانی که این شغل را دارند بیشتر در معرض کرونا هستند
یک بررسی جدید نشان می‌دهد کارکنان خواروبار با احتمال بیشتری در معرض خطر عفونت با کرونا ویروس جدید هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پژوهشگران می‌گویند کارکنان خواروبارفروشی همچنین به علت بی‌علامت بودن درصد بالایی از افراد دچار عفونت، می‌توانند منشا انتشارهای آینده ویروس کرونا باشند.

پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی تی‌اچ‌ چان دانشگاه هاروارد نتایج آزمایش‌های کارکنان یک فروشگاه خواروبارفروشی در بوستون را بررسی کردند. ۲۰ درصد کارکنان آزمایش کرونای مثبت داشتند و سه چهارم افراد با آزمایش مثبت بی‌علامت بودند.

به گفته این پژوهشگران کارکنان خواروبارفروشی به عنوان گروهی از کارکنان ضروری می‌توانند منبع مهمی از عفونت باشند. به گفته این پژوهشگران هنگامی کارکنان ضروری دچار عفونت با کروناویروس می‌شوند، به منبع انتقال مهم ویروس به جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنند، بدل می‌شوند.

درصد افرادی دچارعفونت کروناویروس در این فروشگاه بسیار بالاتر از شیوع این ویروس در جامعه محلی بود که در آن زمان در حد ۰.۹ درصد تا ۱.۳ درصد بود. این بررسی همچنین نشان داد کارکنان خواروبارفروشی که تماس چهره‌ به چهره با مشتریان دارند، با احتمال پنج برابر بیشتر ممکن است آزمایش مثبت داشته باشند.

البته این پژوهشگران هشدار می‌دهند که این بررسی کوچک و مربوط فقط یک مکان بوده است.

حدود یک چهارم ا ز۹۹ نفر از کارکنان خواروبارفروشی که پرسشنامه بهداشت روانی را پر کرده بودند، دست کم احساس اضطراب خفیف را گزارش کردند. حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته بودند نمی‌تواند فاصله‌گیری اجتماعی در محل کار را به طور مداوم رعایت کنند. کارکنایی توانسته بودند فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند، احساس اضطراب کمتری داشتند.

هشت نفر از کارکنان افسردگی خفیف داشتند. این افراد با احتمال کمتری توانسته بودند فاصله‌گیری اجتماعی را در محل کار رعایت کند و برای آمدن به محل کار به سوار شدن اشتراکی ماشین یا حمل و نقل عمومی تکیه داشتند. افرادی که با ماشین خودشان یا با پای پیاده یا با دوچرخه به سر کار می‌آمدند، با احتمال کمتری افسردی را گزارش کرده بودند.

این پژوهشگران با توجه به این یافته‌ّ‌ها توصیه می‌کنند که برای کارکنان ضروری که باید با فشارهای روانی شیوع کرونا کنار بیایند، کمک‌های لازم فراهم شود. آنان همچنین از صاحبکاران و مقامات دولتی می‌خواهند آزمایش مرتب کرونای این کارکنان و راهبردهایی برای کاهش تماس آنها را در نظر داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز