مدیرعامل شستا خطاب به سایر بنگاه های اقتصادی:

تشریح فرایند انتصابات مدیران شستا/ انتخاب مدیران جوان در دستور کار است

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۴۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۱۸۵۳
تشریح فرایند انتصابات مدیران شستا/ انتخاب مدیران جوان در دستور کار است
محمد رضوان فر، صبح امروز با تشریح روند انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه شستا از سایر بنگاه های اقتصادی هم تراز آن نیز خواست که روند انتصابات خود را شفاف کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  محمد رضوانی فر، صبح امروز در یک نشست زنده اینستاگرامی در ارتباط با روند به کارگیری افراد در هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه های شستا گفت: روند انتصاب اعضای هیات مدیره شرکت ها در مجموعه شستا کاملا بر اساس صلاحیت ، تخصص افراد و متناسب با بنگاه مورد نظر بوده و در این مسیر از همه طیف ها و جریان های سیاسی استفاده شده است. به همان میزان که از دوستان دانشگاه امام صادق(ع) استفاده کردیم از سایر طیف های سیاسی نیز استفاده شده است.

او ادامه داد: اگر بعد از ۲۲ سال گزارش حسابرسی مقبول دریافت می کنیم، اگر رتبه اقتصادی شستا بالاترین رتبه اقتصادی کشور است، اگر تعداد شرکت‌های زیان ده شستا از ۴۰ به ۷ شرکت رسیده و اگر عمده شرکت های شستا در شش ماه امسال توانسته اند به اندازه ۱۲ ماهه سال گذشته سوددهی داشته باشند، این امر مرهون حضور همین افراد در شرکت ها و هیات مدیره ها است.

 مدیرعامل شستا،  ادامه داد: ممکن است در این مسیر نواقصی نیز وجود داشته باشد اما باید به این نکته توجه کرد که در گذشته نه چندان دور از ۵۰درصد اعضای هیات مدیره شرکت های شستا حتی یک برگ کاغذ اطلاعات هم موجود نبوده است حتی در زمان هایی تنها با یک برگ کاغذ، ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر منصوب شدند. اکنون در حال اصلاح روند هستیم و باید این کار را به طور منطقی پیش ببریم.

رضوانی فر تاکید کرد: در دوره جدید میزان انتصابات با مدرک کارشناسی ارشد به بالا،  بیشتر از ۷۵ درصد بوده و میانگین سنی افراد منصوب شده از 57 به ۴۳سال رسیده است. این در حالی است که در دوره های گذشته ۲۶ درصد انتصابات بالای ۶۰سال سن بوده اما امروز این عدد به کمتر از دو و نیم درصد رسیده است.

مدیرعامل شستا از سه برابر شدن انتصاب زنان در هیات مدیره شرکت های شستا نسبت به دوره های گذشته نیز خبر داد و گفت: انتصاب برادران اهل سنت نیز در این دوره چهار و نیم برابر شده است .

رضوانی فر ،با اشاره به روند کار کمیته انتصابات و امتیازبندی افراد بر اساس تخصص آنها نیز تصریح کرد: نگاه ما در مجموعه شستا، ملی است و بدون شک این هنر مدیریت است که بدون‌ خط کشی و اعمال سلیقه سیاسی از ظرفیت های نیروی انسانی استفاده کنیم که این امر هم با تدبیر و درایت وزیر محترم کار محقق شده است.

او با تاکید بر اینکه «شفافیت نقطه پایان ندارد»، خطاب به سایر بنگاه های اقتصادی هم تراز شستا که انتصاباتشان نیز به اندازه شستا است گفت: بسم الله! شما هم در مسیر شفافیت قدم بردارید و با شفاف کردن روند انتخاب اعضای هیات مدیره، مستندات انتخاب و اسامی اعضای هیات مدیره امکان نقد افکار عمومی را فراهم کنید. قطعا در مسیر شفافیت مشکلاتی هم وجود دارد اما به جرات می‌توان گفت شستا نسبت به بنگاه‌های همتراز خود بیشترین افشای اطلاعات را دارد و عملکردش شفاف است.

رضوانی فر در پایان اظهارکرد: امروز عصر طلای بی رنگ یعنی نیروی انسانی است، نباید روی این طلای بی‌رنگ، رنگ بزنیم و آن را سیاسی و جناحی ببینیم. باید زمینه ای فراهم شود تا فارغ از جنسیت،جغرافیای تولد و سلیقه سیاسی امکان استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی را داشته باشیم.

نظر شما