۷ باور رایج اما غلط درباره جوش

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۲۱۷۳
۷ باور رایج اما غلط درباره جوش
جوش نه تنها ظاهر ما بلکه روحیه ی ما را هم تحت تأثیر قرار می دهد. در مورد درمان جوش باورهای نادرست زیادی وجود دارد که مانع از رفع این مشکل پوستی می شوند یا حتی ممکن است آن را تشدید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در ادامه با باورهای رایج اما نادرستی آشنا خواهیم شد که درباره ی جوش وجود دارد.

۱- رژیم غذایی تأثیری بر افزایش جوش ندارند

پژوهشی قدیمی وجود دارد که در آن ادعا شده هیچ ارتباطی میان رژیم غذایی و جوش وجود ندارد، اما علم مدرن عکس آن را اثبات کرده است.

قند باعث تولید انسولین در بدن می شود و ازدیاد انسولین می تواند باعث جوش شود. از مصرف محصولاتی که شاخص گلوکز بالایی دارند مثل نان سفید، نوشابه و شکلات خودداری کنید.

علت بروز جوش ممکن است هورمون های درون شیر هم باشد که تولید سبوم یا همان چربی طبیعی پوست را افزایش می دهند. افزایش چربی پوست باعث بسته شدن منافذ پوست و بروز جوش می شود.

مواد غذایی ای مصرف کنید که پوست را تمیز نگه می دارند:

محصولاتی که شاخص گلوکز پایینی دارند مثل نان گندم کامل، بادام هندی، گل کلم و خیار به کاهش جوش کمک می کنند.

زینک یا روی موجود در تخم مرغ، گوشت قرمز، قارچ و غذاهای دریایی می تواند به ترمیم پوست کمک کند.

ویتامین A به روند التیام جوش سرعت می دهد. به همین دلیل باید هویج، کلم پیچ و اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

۲- مصرف سیگار به افزایش جوش ها سرعت می دهد

بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف سیگار باعث جوش می شود. در بد بودن عادت مصرف دخانیات شکی نیست. اما این کار باعث بروز جوش نمی شود.

مصرف سیگار روند بازسازی پوست را دچار مشکل می کند و جوش ها کندتر التیام می یابند.

اگر مصرف سیگار را کنار بگذارید، متوجه بهبود ظاهری تان خواهید شد: با این کار اکسیژن بیشتری به خون می رسد و روند بهبودی سریع تر طی می شود.

۳- محصولات آرایشی باعث جوش می شوند

همه ی محصولات آرایشی برای پوست بد نیستند. از محصولاتی استفاده کنید که روی آن ها ذکر شده غیر جوش زا (Noncomedogenic) هستند، چون این محصولات مخصوص این مشکل پوستی تولید می شوند. از استفاده از محصولات حاوی الکل و روغن خودداری کنید. الکل پوست را خشک و تحریک می کند، در نتیجه جوش ها بیشتر می شوند. روغن هم پوست را چرب و منافذ آن را مسدود می کند.

به خاطر داشته باشید که محصولات آرایشی تان باید حاوی این مواد باشند:

    آلوئه ورا

    رتینول

    پپتید ۱۰

این مواد التیام جوش ها را افزایش می دهند چون باعث تولید کلاژن می شوند.

۴- آفتاب گرفتن به رفع جوش ها کمک می کند

پرتوهای فرابنفش خورشید موجب افزایش فعالیت غدد چربی می شوند، امری که به بروز جوش می انجامد. به همین خاطر اگر جوش زده باشید نباید آفتاب بگیرید. به جای آن باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا از پوست در برابر پرتوهای خورشید و افزایش جوش ها محافظت شود.

۴- اضطراب باعث جوش زدن می شود

جوش های جدیدتان نتیجه ی اضطراب نیستند. اما اگر از قبل جوش زده باشید، اضطراب وضع را بدتر می کند چون وقتی اضطراب داریم روند  ترمیم زخم و جوش کند می شود.

۵- اگر صورت تان را زیاد بشویید جوش ها از بین می روند

جوش ها بر اثر مسدود شدن منافذ پوست به دلیل ازدیاد سبوم یا همان چربی طبیعی پوست به وجود می آیند. به همین دلیل است که ممکن است هر قدر صورت تان را بشویید جوش ها کم نشوند. شستشوی زیاد صورت باعث تحریک بیشتر پوست می شود: اسفنج ها و برس های صورت پوست را به جای تمیز کردن، زخم می کنند. به همین دلیل هم هست که نباید برای خشک کردن صورت تان حوله را به آن بکشید. کافی است با حوله یا دستمال چند ضربه ی مختصر به صورت تان بزنید.

۶- خمیر دندان جوش را از بین می برد

خمیر دندان حاوی جوش شیرین، اسانس، هیدوژن پرکساید، منتول و تری کلوسان است که می توانند جوش را خشک کنند اما در عین حال می توانند باعث تحریک و ایجاد ضایعات پوستی شوند.

بهتر است از یک محصول رفع جوش با پایه ی بنزوئیل پروکساید استفاده کنید که برای درمان جوش ساخته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز