آخرین وضعیت جاده‌ها با اجرای‌طرح ‌ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۲۵۷۹
آخرین وضعیت جاده‌ها با اجرای‌طرح ‌ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی
رئیس عملیات ویژه پلیس راه گفت: در راستای اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیر بومی،‌تعداد کمی از رانندگانی که اصرار و پافشاری بی‌مورد بر ادامه مسیر داشتند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده و برگشت داده شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ بهروز خانپور، رئیس عملیات ویژه پلیس راه در خصوص آخرین وضعیت جاده ها با توجه به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی گفت: با ابلاغ ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد در جاده‌ها، ماموران پلیس راه از ساعت ۱۲ روز ۱۲ آبان در ورودی و خروجی ۲۵ استان کشور مستقر شده و نسبت به اجرای این مصوبه تا ساعت ۲۴ روز شانزدهم اقدام خواهند کرد.

رئیس عملیات ویژه پلیس راه با بیان اینکه در روز اول اجرای این طرح اندکی با تراکم و تجمع خودروها در ورودی و خروجی شهرها مواجه بودیم افزود: خیلی از هموطنان در روز اول اجرای طرح اعلام می‌کردند که از موضوع ممنوعیت تردد اطلاع نداشته اند؛ اما خوشبختانه ‌به مرور شاهد کاهش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی بودیم؛ به طوری که در حال حاضر در اکثر محورهای مواصلاتی کشور ترددی عادی و بسیار روان را شاهد هستیم.

سرهنگ ‌خانپور در رابطه با چگونگی رفتار رانندگان خودروی سواری با ماموران پلیس‌ در خصوص اعمال محدودیت ادامه داد: افراد در طرح فاصله گذاری اجتماعی که در ایام نوروز اجرا شد می‌توانستند با بیمه نامه،‌کارت ملی و سند خانه اجازه تردد بگیرند این بار ملاک عبور فقط شماره پلاک خودرو است؛ بنابراین با سخت گیری به وجود آمده تعداد زیادی از خودروها برگردانده شدند.

او تصریح کرد: درصد بالایی از رانندگان از موضوع تمکین کرده و بعد از اینکه متوجه می‌شدند اجازه عبور ندارند برمی‌گشتند اما درصد اندکی پافشاری و اصرار بر ادامه مسیر داشتند که ماموران مجبور به اعمال جریمه شدند.

رئیس عملیات ویژه پلیس راه  افزود: ماموران پلیس در مواجهه با افرادی که اصرار بی‌مورد برای‌ ادامه مسیر داشتند آنها را جریمه ۵۰۰ هزار تومانی کرده و از مسیر بازگشت می‌دادند.

سرهنگ ‌خانپور در خصوص چگونگی صدور اجازه تردد به افرادی که محل کار و سکونت‌شان با پلاک خودرویشان مغایر بود،‌ گفت: البته برخی استثنائا در این بین وجود دارد و به برخی خودروها اجازه تردد داده شد مثل افرادی که به ماموریت می‌رفتند؛ اما در کل سخت‌گیری در این مرحله به گونه‌ای بود که به غیر از افرادی که تا شعاع چند کیلومتری محل کار و زندگی‌شان فاصله داشت اجازه عبور ندادیم.

او ادامه داد: در دو استان تهران و البرز هیچ محدودیتی برای تردد بین این دو استان وجود نداشته و خودروها به راحتی می‌توانند عبور کنند.

رئیس عملیات ویژه پلیس راه با اشاره به ‌تلاش شبانه روزی ماموران پلیس راه در جاده‌ها که به طور ویژه در شیفت‌های ۸ تا ۱۰ ساعته به خاطر سلامت مردم این محدودیت‌ها را به مرحله اجرا گذاشته اند گفت: مردم بدانند ماموران پلیس راه هر چند با سخت گیری مانع از تردد غیر ضرور افراد می‌شوند اما این رفتار را در راستای ‌سلامتی مردم و کاهش زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهند.

نظر شما