کنترل سلامت زنان باردار با هوش مصنوعی

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۵۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱۶
کنترل سلامت زنان باردار با هوش مصنوعی
محققان دریافتند با استفاده از هوش مصنوعی، اختلالاتی مانند نقص مادرزادی قلب یا ماکروزومی (جنین بزرگ)، دیابت بارداری و زایمان زودرس را می‌توان زودتر تشخیص داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علاقه بسیاری برای استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی زنان و زایمان وجود دارد. کاربردهای هوش مصنوعی، نه‌تنها می‌تواند سلامت زنان در دوران بارداری را کنترل کند، بلکه در بهبود ارائه جهانی خدمات بهداشتی به‌ویژه برای مناطق محروم نیز موثر است.

ایسنا نوشت: محققان دانشگاه سویل در اسپانیا، بررسی دقیقی درباره استفاده از هوش مصنوعی در زنان باردار طی ۱۲ سال گذشته انجام دادند. ماریا دل کارمن رومرو، محقق دانشگاه سویل اظهار کرد: هوش مصنوعی در بهبود سلامت فردی و عمومی کمک‌کننده است.

نتایج تجزیه‌وتحلیل در این زمینه تایید کرد که اختلالاتی مانند نقص مادرزادی قلب یا ماکروزومی (جنین بزرگ)، دیابت بارداری و زایمان زودرس را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی زودتر تشخیص داد.

بررسی‌ها درباره هوش مصنوعی شامل مواردی است که ارتباط بین تعداد زایمان‌های زودرس و آلودگی‌ زیست‌محیطی را نشان می‌دهد که زنان باردار قبلا در معرض آن بوده‌اند.

بارداری یک وضعیت حیاتی است که نیاز به تغییر و یادگیری جدید دارد و به‌طور بالقوه باعث اضطراب، ترس، نگرانی و حتی افسردگی در زنان می‌شود. باوجود اینکه نشان داده‌شده است که سلامت روان‌شناختی زن باردار، با خطر ابتلا به برخی بیماری‌های معمول بارداری ارتباط دارد، نتایج این تحقیق نشان داد که تقریبا کمبود مطالعاتی در زمینه احساسات، به‌عنوان عوامل ورودی در مدل‌های پیش‌بینی خطر در بارداری (۱.۲۸ درصد از بررسی‌ها) وجود دارد. همچنین، تعداد اندکی از تحقیق‌ها سلامت روان مادر باردار (۵.۱ درصد از تحقیقات) را به‌دقت بررسی می‌کنند.

سیستم‌های مبتنی بر رایانش احساسی (هوش مصنوعی احساسی) می‌توانند تعامل عاطفی با زن باردار را فراهم کنند و به‌عنوان‌مثال، تغییرات عاطفی را تشخیص داده و راهنمایی یا توصیه‌هایی را که سیستم قبلا از پزشکان دریافت می‌کرده را ارائه ‌کند. این موضوع باعث می‌شود که بیمار احساس امنیت و نزدیکی به خدمات بهداشتی داشته باشد و احساس متداول اضطراب یا نگرانی که گاهی اوقات، منجر به مشکلات جسمی می‌شود را کاهش دهد.

محقق این تحقیق اظهار کرد: شواهد علمی گذشته نشان داده است که وضعیت عاطفی و سلامت روانی زن باردار ‌در بروز خطرات بارداری موثر است و آزمایش بسیار جالب چند رشته‌ای ما نیز  نقش محاسبات عاطفی در زمینه سلامتی و رفاه زنان باردار را برجسته کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز