رئیس پلیس راهور ناجا:

اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از فردا/ امکان ترخیص وسیله نقلیه بدون بیمه مهیا شد/ ۸۳۷ هزار موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ های کشور

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۳۵۷۱
اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از فردا/ امکان ترخیص وسیله نقلیه بدون بیمه مهیا شد/  ۸۳۷ هزار موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ های کشور
سردار کمال هادیانفر گفت: امکان ترخیص موتورسیکلت ها بدون داشتن بیمه نامه مهیا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست تشریح نحوه جدید ترخیص موتورسیکلت های رسوبی با اشاره فرایند جدید ترخیص موتورسیکلت ها گفت: از فردا فرایند توقیف و ترخیص موتورسیکلت تغییر خواهد کرد. 

او افزود: از این پس اگر صاحب موتورسیکلت متعهد شود که از وسیله نقلیه خود استفاده نمی کند می تواند بدون ارائه بیمه اقدام به ترخیص موتورسیکلت و به محل سکونت خود منتقل کند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: سرعت بخشیدن به ترخیص ها و ترخیص موتورسیکلت های رسوبی اولویت ما است. در سراسر کشور 837 هزار موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ ها وجود دارد. بنا به تدبیر فرمانده ناجا مقرر شده است که این موتورسیکلت ها ترخیص شود. این امر همواره موانعی داشت که آن موانع برداشته شده است . بعضا این موتورسیکلت ها از سال 90 در پارکینگ ها وجود داشت.

او ادامه داد: یکی از موانع اصلی هزینه پارکینگ ها بوده است. این طرح شامل موتورسیکلت هایی است که از سال 90 تا پایان سال 98 توقیف شده اند. طبق مصوبه هیات وزیران در سال 94 هر شهر نرخ پارکینگ متفاوتی دارد که بیشترین آن در تهران است. روزانه 720 تومان معین شده بود و کمترین آن در کشور روزانه 180 تومان بود. این امر کمک می کرد تا مالکین از موقعیت ویژه ای برخوردار شوند زیرا نرخ ها مربوط به 5 سال پیش بود و صرفه اقتصادی داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: برای کاهش تجمعات استان ها می توانند این طرح را به صورت زوج و فرد اجرا کنند. این طرح از فردا به مدت 2 ماه اجرا می شود و امید است این حجم زیاد از موتورسیکلت های بلاتکلیف تعیین تکلیف شود. هدف اصلی ما این است که موتورها به صاحبان اصلی خود برسد و احراز هویت به صورت کامل انجام شود.

سردار هادیانفر ادامه داد: همه بخش های مختلف راهور و همه استان ها در این طرح شرکت خواهند کرد و  پلیس + 10 نیز مشارکت خواهد داشت تا این طرح با موفقیت انجام شود. هدف این است که ترخیص به صورت یک ساعته انجام شود. مالک باید با کارت سبز و کارت ملی و کارت عابر بانک خود به دفاتر مراجعه کند. افراد متصرف نیز در سیر ترخیص قرار می گیرند. بیش از 1100 دفتر پلیس + 10 نیز در این طرح حضور دارند.

او با اشاره به اینکه صرفا اصل جریمه ها دریافت می شود،  تصریح کرد:  مالکین محترم باید با رعایت پروتکل ها از این فرصت استفاده کنند. اگر شخصی در این دو ماه برای ترخیص مراجعه نکند، موتورسیکلت بلاصاحب شناخته می شود و به فروش می رسد و مبلغ فروش نیز تا شش ماه نگهداری می شود تا اگر مراجعه کردند به آن ها پرداخت شود اما پس از آن 6 ماه پول به حساب بیت المال خواهد رفت.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: افرادی که گواهینامه ندارند نیز در صورت تعهد به اینکه از موتورسیکلت خود استفاده نمی کنند و صرفا قصد فروش یا انتقال به محل سکونت را دارند نیز می توانند به وسیله خودروهای باری موتورسیکلت خود را ترخیص و منتقل کنند.

سردار هادیانفر در پایان اذعان کرد: شرایط ما بسیار آسان است و هیچ سخت گیری نشده است. تلاش این است که مردم به اموال خود برسند. فرایندهای سیستمی نیز تسهیل و موانع برطرف شده است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز