مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در مناطق محروم/ ارائه ۳۵۰ مجوز برای دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۳۷۱۱
ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در مناطق محروم/ ارائه ۳۵۰ مجوز برای دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که مجوز 350 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با همکاری سازمان نظام روانشناسی صادر شده است، گفت: در تلاش هستیم تا در مناطق محروم به ویژه شهرستان هاى دور از مرکز هم مراکز تخصصی مشاوره ازدواج را تاسیس کنیم که تا کنون این امر در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان محقق شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان با اعضای کمیته علمی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: با توجه به این که صدور مجوز دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده جزو شرح وظایف مصوب وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی در حوزه جوانان است، تاکنون 350 مجوز را با همکاری سازمان نظام روانشناسی صادر کرده ایم.

او افزود: اعضای کمیته علمی که امروز حضور دارند، علاوه بر مصاحبه کاملا سختگیرانه و جامع از متقاضیان، کلیه شرایط متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهند و با برگزاری دوره وحدت رویه این افراد اماده فعالیت در مراکز مى شوند.

ر حال حاضر در فضای مجازی برگزار می‌شود ااساتید از این افراد آزمون کتبی می‌گیرند تا در نهایت صلاحیت علمی فردی که می‌خواهد مجوز بگیرد، اثبات شود.

کریمی تصریح کرد: پیش از این مجوز مراکز تخصصی ازداوج و خانواده تنها با امضای رئیس سازمان نظام روانشناسی انجام می‌شد اما با پیگیری هایی که انجام دادیم اکنون با امضای معاونت امور جوانان و سازمان نظام روانشناسی مجوز این مراکز اعطا می شود.

او گفت: در تلاش هستیم تا در مناطق محروم و شهرستان هاى دور از مرکز و کم برخوردار هم مراکز تخصصی مشاوره ازدواج را تاسیس کنیم و تاکنون با رایزنی هایی که با سازمان نظام روانشناسی داشته ایم، این امر در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان محقق شده است.

کریمی افزود: در حال حاضر 2 مرکز در ایلام و 5 مرکز در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است وًسه مرکز در استانه دریافت مجوز هستند و ان شاءالله در سایر مناطق محروم هم این اتفاق ورخ دهد تا ضمن ارائه مشاوره پیش از ازدواج که به شکل گیری ازدواج آگاهانه و پایدار می انجامد، ازوقوع طلاق پیشگیری شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز