چگونگی تشخیص تنگی نفس اضطرابی را از تنگی نفس کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۲۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۳۸۲۲
چگونگی تشخیص تنگی نفس اضطرابی را از تنگی نفس کرونا
در روزهای کرونایی خیلی از افراد ممکن است تنگی نفس ناشی از اضطراب را با تنگی نفس ناشی از کرونا اشتباه بگیرند، اما دانستن تفاوت های بین این ۲ می تواند به اقدام مناسب در این زمینه کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ متخصصان می گویند، تنگی نفس اضطرابی خطری ندارد و با تنگی نفس ناشی از کرونا تفاوت دارد. تنگی نفس اضطرابی ناگهانی رخ می دهد و زمانی که به آن توجه نمی کنید از بین می‌رود. تنگی نفس ناشی از اضطراب بدون سرفه است، اما تنگی نفس کرونا با انجام فعالیت بدنی بیشتر می‌شود و معمولاً با سرفه همراه است.   

مبتلایان به کرونا چه زمانی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟

بسیاری از کسانی که ابتلای آنان به کرونا قطعی است، اما در قرنطینه خانگی به سر می برند نمی دانند در چه شرایطی مراجعه آنان به بیمارستان ضروری است.

اگر کسی بیش از چهار روز تب بالای ۳۸ درجه یا سرفه ممتد بیشتر از یک ساعت داشته باشد، باید با ۴۰۳۰ تماس بگیرد و بپرسد که رفتن به بیمارستان لازم است یا خیر.

همچنین اگر فردی ۴۸ ساعت اسهال شدید داشت یا به خاطر استفراغ و تهوع زیاد نمی توانست غذا بخورد، باید به مرکز درمانی مراجعه کند.

افت فشار یا خواب آلودگی زیاد برای افراد بالای ۶۰ سال نیز یکی از مواردی است که مراجعه به مرکز درمانی را ضروری می کند.

کرونا و قرنطینه خانگی

اگر قرار شد خودتان را در خانه قرنطینه کنید با اینکه هوا در حال سرد شدن است، اما حتما پنجره ها را باز بگذارید تا هوا تهویه شود و وقتی در اتاق قرنطینه تنها هستید ماسک نزنید.

همچنین روزی ۲ بار ۲۰ دقیقه بدون ماسک به پشت بام و یا تراس بروید، فقط حواستان باشد کسی در شعاع ۸ متری شما نباشد.

نظر شما